2008. február 1.

Bukta

Ahh remek napjaimon vagyok túl.Síszünetem van(ill.már csak volt),igaz hogy nagyon rövid,3 nap de elhatároztam ,hogy ezalatt is megpróbálok minél többet főzni.Hát sikerült,ma egész nap csak főztem és süttem.Úgy szeretnék így élni...
Na szóval egy csomó mindent alkottam,és ha megtalálom a fényképezőm kábelét akkor fel is teszem a fotókat.
Tehát itt az első ,a bukta,amit nagymamám Erdélyben gyakran csinál és az egész család nagyon szeret.
A hűtőben árválkodott egy adag élesztő, amit már idelye volt elhasználni,de nem tudtam hogy mi is legyen,először valami zsírban sültre gondoltam,de mostanában annyi zsírban tocsogót ettünk, hogy már nem hiányzott egy újabb.Aztán elővettem anyukám receptesfüzetét,amiben a buktán egyből megakadt a szemem,ráadásul a kamrában volt egy nagy üveg kiszáradófélben lévő szilvalekvár ami a buktába éppen tökéletes.
Bukta
  • 50dkg liszt
  • 3 tojássárga
  • 2-3dl tej
  • 3dkg élesztő
  • 5dkg vaj
  • 5dkg cukor
  • lekvár

tetejére

  • kb 40g vaj
  • 15-20dkg darált dió
  • ízés szerint cukor

Az élesztőt kevés cukros, langyos tejben felfuttatjuk ,és a tészta hozzávalóit jól összedolgozzuk.Addig gyúrjuk ,amíg a tésztán apró hólyagok nem lesznek.Kb fél óráig kelesztjük meleg helyen,majd fél-egy cm vastagra kinyujtjuk ,közepes kockákat vágunk belőle.Közepébe valamilyen kemény lekvárt teszünk ,és összehajtjuk,úgy mintha egy batyu lenne.A vajat felolvasztjuk,a darált diót összekeverjük a cukorral.A bukták "sima" felületét az olvasztott vajba majd a cukros dióba mártjuk,és egy magas falú tepsibe kis helyet kihagyva rakosgatjuk ,úgy hogy a tűrögetett fele alulra kerüljön.Ezután újabb 30 perc pihi következik.Ezalatt begyujtjuk a sütőt,majd közepesen meleg sütőben pirosodásig sütjük.

Apukám amikor hazajött és meglátta ,hogy buktát sütöttem egy hatalmas puszit nyomott le ,aztán azon nyomban el is pusztított egyet-kettőt.Apu nővére szerint tökéletes lett,úgyhogy nagyon örültem,hogy ők is örültek.

2 comments:

Anita írta...

Ma én is ezt sütöm. Tuti van valami közös ősünk, mert nálad mintha nagymamám receptjeit olvasnám.

Orsi írta...

:)))
Kitudja!Simán lehet!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena