2008. március 21.

Újabb bonbon őrület

A múltkori sikereken felbuzdulva újra csokigyártásba fogtam.Már több hete tervezgettem,recepteket ,videókat keresgettem(és újra megnéztem a "Csokoládé" című filmet).Nagy izgalommal vártam ezt a napot,habár közben kisebb nagyobb problémáim akadtak,amiknek sikerült beárnyékolniuk a napomat...Úgyhogy a csokik nagyon jól jöttek,volt amin levezetni a feszültséget.
A recepteket végül Ízbolygótól,és Stahl Judittól szereztem.Nagyon köszönöm nekük,csodásak lettek,igaz hogy kb fél napot töltöttem velük,de minden pillanatát élveztem.
Annyi bonbonom lett,hogy azt se tudtam hova rakjam.Kíváncsi vagyok meddig fog kitartani.:)
Végül készült:marcipános nyuszitojás és golyó,karamellás szivecske,aszalt szilvás-kávés trüffeles csoda,és csokis trüffel
Marcipános

Ez, a jólbevált hamis marcipán,hugi kedvence,húsvéti köntösben.
Karamellás bonbon

Ezt az apróságot Ízbolygónál talátam,és mivel én is rajongok a vajkarammeláért első pillanattól kezdve tudtam, hogy én, ezt ki fogom próbálni.
Igen ám,de nem jött ez össze olyan könnyen.Megcsináltam recept szerint ,ahogy Ízbolygónál láttam...elég folyós massza lett,de gondoltam biztos besűrűsödik.Amikor már majdnem fél napja hűlt és még mindig pont olyan híg volt kezdtem gyanakodni,aztán elolvastam mégegyszer a receptet.Rátaláltam a kulcsszóra,gyömöszölni...hát az enyémet nem kellett.Úgyhogy kiskanál elő,és kikanalazni az összes masszát(megjegyzem az íze isteni volt,igazából finomabb is ,mint a mostani,úgyhogy semmi estre nem veszett kárba)Így újrakezdtem az egészet,immáron picit kevesebb vízzel,és több kekszel.Ekkor már teljesen jó volt,szép szivecskék lettek.
Hozzávalók:
10dkg cukor,3ek víz,2dkg vaj,2 kocka tejcsoki,1dl tejszín,5-6 ek keksz
A cukorból és vízből világos karamellt készítek,majd lehúzom a gázról,és a vajjal simára keverem.Mehet bele a meleg tejszín is.Az egészet összeforraljuk,közben beleolvasztjuk a csokit is.A legvégén beleforgatjuk a kekszet,és szilikon formákba tömködjük.Nekem egy éjszakán át hűlt,csokizás elött a mélyhűtőben is csücsült vagy másfél órát.

Aszalt szilvás bonbon

Ízbolygónál

Hozzávalók:
1tk nescafé,1 dl tejszín,1tk fahéj,1 ek. vaj,15dkg étcsoki,40dkg aszalt szilva
A tejszínt megmelegítem,az insant kávéval,és fahéjjal.Közben a csokit a vajjal felolvasztom majd a kettőt öszzeöntöm,és felforralom.Mehet be a hűtőbe.
Az aszalt szilvákon megkersem azt a rést ahol a magot kivették,és beleügyeskedem a kávás-fahéjas trüffelt(én nem tettem bele túl sokat,kb egy kisebb tk.nyit).Csokizás elött őt is száműztem pár órára a fagyasztóba.
Csoki trüffel(Sthal J. alapján)

Hozzávalók:

1,5dl tejszín,20dkg étcsoki,3 dkg vaj,(cukrozatlan)kakaópor a hempergetéshez.

A tejszínt felmelegítjük,közben a csokit és vajat is felolvasztjuk.Egybe öntjük,és fellforraljuk,majd hagyjuk kihűlni.Nálam ez egy egész éjszaka volt.Majd kezünkkel megpróbálunk golyókat formálni,amiket kakaóba hempergetünk.

Készüljünk fel,hogy nyakig csokisak leszünk:)

Megj.: a bevonáshoz ,úgy 20-30dkg csokit használtam fel

2 comments:

t3v írta...

Stahl receptje nem igazán adja magát a formázásnak, kevesebb tejszín kellene bele. Néhány tipp nálam a nickemre klikkelve. A sajtgolyócskáidat felveszem egy variációnak a tojásfehérje gyűjteménybe, jó? A kókuszcsókot nem, mert az Ana receptje.

Orsi írta...

Igazad van, tényleg nem volt könnyű őket formázni,de az íze kárpótolt.Viszont következőkor kevesebb tejszínnel csinálom,és a konyakmeggyeidet is feltétlen kipróbálom.Köszi a tanácsot :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena