2008. április 27.

Mokka torta

A héten nagyon kedves vendégünk vol:itt volt nagymamám, Erdélyből.Rengeteg receptet cseréltünk,amit nem tudtam elmondta,megmutatta,nagyon jó volt(pl.sütöttünk ,olyan igazi pityókás kenyeret is:D).
Szóval ez a torta is tőle származik,illetve egy másik bécsi rokonunktól,aki nemrégiben tanította neki .Tényleg nagyon finom.
Hozzávalók:
Tészta:6 tojás,6ek cukor,1 cs.vaniliáscukor,8ek darált dió,2ek kakaópor
Krém:6dl tejszín,3ek. porcukor,1,5kk.zselatin,50g tejcsoki,2kk nescafé
A tojásokat szétválasztjuk,a fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük,majd berakjuk a hűtőbe.A sárgákat a cukorral nagyon alaposan kikeverjük,amíg fehér nem lesz és az összes cukor el nem olvad.Ebbe beleforgatjuk a darált diót,kakaót,majd a tojások kemény habját.Kivajazott tortaformába öntjük,és előmelegített sütőben alacsony hőfokon kb 30 percig sütjük.Fontos,hogy az első 15 percben ne nyissuk ki a sütőt.Miután kivesszük,ne jedjünk meg a torta lényegesen összeesik,de ez egyáltalán nem gond.
A tejszínt kemény habbá verjük,majd belereszeljük a fél tábla csokit,és a nescafét,cukrot is beleszórjuk.A zselatint egy icipici vízzel felengedjük,és összemelegítjük,majd lassan folyamatos keverés mellett ezt is beleöntjük.Ehelyett használhatunk habfixálót,vagy zselatinfixet,ami lényegesen egyszerűbb.
A kihűlt tortát evvel a krémmel töltjük,oldalát és tetejét is evvel vonjuk be.
Mi karamell labdával díszítettük.

3 comments:

Juc írta...

Nagyon tetszik ez a torta, és azt szeretném megkérdezni hozzá, hogy ti hogy csináljátok a karamell gömböt? Előre is köszi a választ! :)
Juc

Orsi írta...

Szia!
Karamellt csináltam hagyományos módon,majd megvártam azt az állapotot amíg a karamellt húzni lehet(tudod nem is híg nem is kemény,olyan húzható:)),és egy villával hosszú szálakat húztam,majd a sok szálat finoman gömbbé "gyúrtam".úgy emlékszem többször is fel kellett melegítenem a karamellt majd kicsit visszahűteni,ezért elég macerás,meg az egész konyha ragadt utána(habár először úgy próbáltam hogy habverőt karamellbe mártottam és azt el kezdtem "lóbálni"-tvben láttam,na ez nem működik)Amúgy meg csak az utolsó pillanatokba érdemes megcsinálni,mert ráteszed a tortára és pár óra múlva már csak egy karamell tócsát fogsz a helyén találni:S
REmélem tudtam segíteni!

Juc írta...

Szia!
Sokat segítettél! Meg is próbálom valamikor legyártani. :) Köszi!

Juc

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena