2008. április 20.

Marcipános-trüffel torta

Már régóta tervezgettem ezt a tortát,és most eljött az alkalom,úgyhogy megszületett,és nagyon nagyon finom lett.
Hozzávalók:
Piskóta:
2tojás,5ek. víz,15dkg cukor,1/2 cs.sütőpor,10dkg liszt,5 dkg holland kakaópor,só
A tojásokat szétválasztom,és a fehérjéket,egy csipet sóval kemény habbá verem.A sárgákat, a vízzel összehabosítom,majd beleteszem a cukrot,és mixerrel fehéredésig keverem.Ebbe kanalanként keverem bele a kakós-sütőporos-lisztet.A végén óvatosan beleforgatom a kemény tojásfehérje habot is.Egy tortaformát kivajazok,kilisztezek,majd a tésztát egyenletesen eloszlatom benne.Előmelegített sütőben,tűpróbáig sütöm.
Krém:
5dl habtejszín,35dkg étcsoki(minél magasabb kakaótartalmú),1ek. vaj,1kk. étkezési zselatin
A csokit vízgőz felett megolvasztom a vajjal.Közben a tejszínt felforralom,majd az olvadt csokira öntöm és addig keverem amíg egy egynemű masszát nem kapok.Egy éjszakára mehet a hűtőbe,azalatt kissé besűrűsödik.Másnap mixerrel kemény habot verek belőle.A zselatint egy pici melegvízben feloldom,és folyamatos keverés mellett ezt is lassan belekeverem.
Marcipán:
14dkg búzadara,8ek.forralt tej,10dkg vaj,30dkg porcukor,20dkg darált keksz,6mokkáskanál mandulaaroma.
A búzadarát leforrázom a tejjel,és a felolvasztott vajjal, majd a többi hozzávalóval jól összedolgozom.
A masszát két alufix között kb 3mm vastagra nyújtom,és a tortaforma segítségével kört vágok ki belőle.
Ez a jólbevált recept,de aki nem akar evvel szórakozni,és van rá pénze ,vegyen eredeti marcipánt,de szerintem ez is tökéletes.
A kihűlt tortát két részre vágom,majd az egyik lapot megöntözöm csokisziruppal,amit kb egy dl vízből,8dkg cukorból,és 2ek kakaóból áll,amit felére beforralok.Erre rákanalazom a krém felét,majd a marcipánlap jön,és a krém másik fele.Egy pici krémet meghagyok a torta oldalára is.
A torta oldalát a maradék krémmel bevonom,és csokis kekszmorzsával beszórom.
A felső lapot csokival bevonom,majd 1 dl tejszínnel , csokidíszekkel,csokiforgácsokkal,és a maradék marcipánnal díszítem.

7 comments:

Névtelen írta...

Kedves Orsi!
"és van rá péze" ez egy kicsit erős ennyi tejszín,magas kakaótartalmú kakaópor..megvásárlása után.

Egyébként ügyes vagy.Gratulálok.EZT A SÜTIT NE RONTSD EL HÁZI MARCIPÁN UTÁNZATTAL.
Én ettem már olyant és nem ízlett.

Orsi írta...

Kedves Névtelen!
Nekem ízlik...
Köszönöm amúgy!

Angelika írta...

Kedves Orsi!

Mielőtt belevágok a torta sütésébe,szeretném megkérdezni (ez gyagyásan fog hangzani:)),hogy a tejszín főző tejszín?És az felhabosodik?Nem vagyok nagy cukrász!:)Csak ezért kérdeztem:)
Amúgy nagyon guszta az összes édesség!!!Fúú!Nyami!:)

Orsi írta...

Ne,nem ez habtejszín.
Köszi a dícséretet!
Sok sikert!

Névtelen írta...

Kedves Orsi!

Nekem nem sikerült a tortád, annak ellenére, hogy mindent betűről-betűre úgy csináltam ahogy leírtad, és bár amatőr vagyok a sütést nem ma kezdtem. Rengeteg energiámba és pénzembe került, és mégsem lett a páromnak szülinapi tortája. :(

Kata

Orsi írta...

Kata,nagyon sajnálom!Mi nem volt jó?

Névtelen írta...

Kedves Orsi,
Jól néz ki a süti. A 2 tojás nem kevés a tésztához? Mármint a többi hozzávalóhoz képest?

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena