2008. április 6.

Rigó Jancsi-VKF! XIV.

Eredetileg nem is VKFre szántam ezt a finomságot,de ma egyszer csak beugrott,hogy a Rigó Jancsi egy ízig vérig magyar édesség,mért is ne küldhetném be.Története itt olvasható.
Egy időben nagyon sokat sütöttük,majdnem minden 2.héten Rigó Jancsi volt.Dehát az már elég rég volt...Most anyukám kívánta meg,úgyhogy nem haboztam és szombaton elkészült.Még szerencse,hogy most kívánta meg,így VKF-re is beküldhetem:)
Hozzávalók
Tészta:
2tojás,5ek. víz,15dkg cukor,1/2 cs.sütőpor,12dkg liszt,3ek.holland kakaópor,só
A tojásokat szétválasztjuk,és a fehérjéket,egy csipet sóval kemény habbá verjük.A sárgákat, a vízzel összehabosítjuk,majd beletesszük a cukrot,és mixerrel fehéredésig keverjük.Ebbe kanalanként keverjük bele a kakós-sütőporos-lisztet.A végén óvatosan belefogatjuk a kemény tojásfehérje habot is.Egy 20x30cmes tepsit kibélelünk sütőpapírral,majd a sötétbarna tésztát egyenletesen eloszlatjuk benne.Előmelegített sütőben,tűpróbáig sütjük.
Krém:
8dl tejszín,10dkg étcsoki,4-5ek.holland kakaópor,2-3ek.porcukor,2 tasak zselatinfix
Az étcsokit gőz fölött megolvasztjuk.Félreteszzük és közben felverjük a tejszínt,amikor már félig felverődött,beleszórjuk a zselatinfixet.Ezután jöhet a csoki,a cukor és akakaó ,amiket eggyenként alaposan elkeverünk.A kakaó és a cukor mennyisége ízlés szerint változtatható.Én személyszerint úgy szeretem ,ha inkább kesernyés,és nem túl édes.
A krémet betesszük a hűtőbe pár órára.
Közben a megsült,és már kihűlt tésztát ketté vágjuk,és megkenjük baracklekvárral.Ha nagyon kemény egy kis forró vízzel hígítjuk.A másik lapra kb.80 g olvasztott étcsokit(+1ek étolaj) kenünk.Megvárjuk míg a csoki megdermed,majd egy késsel megpróbáljuk szép kockákra vágni.A krémet a baracklekváros piskótára kenjük,és a csokis kockákkal befedjük.15szelet lesz belőle.
Még egy pár órára mehet vissza hűtőbe,aztán csak bírjunk leállni egy kockánál.

6 comments:

szazala írta...

Nagyon szép és guszta,(de nem haragszol,ha szerintem a tetejére a 80 deka csoki egy kicsit sok?)ugye csak elirtad?

Orsi írta...

Jaj köszönöm hogy szóltál!Hát persze hogy elírtam,máris javítom.

Névtelen írta...

Szia,

Szerintem a teszta receptje sem jol van megadva.A ket tojasbol a piskota nem sikerult.A krem viszont nagyon finom lett.

Orsi írta...

Kedves Névtelen!
Sajnálom,hogy nem sikerült a piskótád!A recept jó,ez a családi óriás torta receptünk,nekem eddig mindig sikerült.Régebben mindig ezt sütöttük torták alapjához.Most van egy másik vizes piskóta favoritom,esetleg nézd meg,hátha leközelebb ez beválik:
http://horsi-orsi.blogspot.com/search/label/torta
Üdv:Orsi

Silvereye írta...

Huszonéves koromban én is gyakran sütöttem, anyukám nem is akarta elhinni, hogy nem a cukrászdában vettem. Míg egy szép napon pont akkor jött mikor elkezdtem betölteni :-))
Szeretek sütni, csak ámulok és bámulok a receptjeidet olvasva és egy picit irigykedek is. Engem is érdekel a cukrászat de sajnos "túlkoros" vagyok, nappali képzésre nincs esélyem, az esti és okj-s pedig nagyon drága :(
Biztos vagyok benne hogy zseniális cukrász leszel, mert szereted amit csinálsz :)
Sok sikert kívánok: Hoffmann Gyöngyös

Orsi írta...

Köszönöm Gyöngyös, nagyon kedves ! :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena