2008. július 4.

Anyukám tortája

Drága anyukámnak ma szülinapja van!A következő torta az egyik ajándékom számára:).
Mogyorós csokitorta
Hozzávalók
Tészta:
4tojás sárgáját 10 kanál vízzel felverünk,hozzáadunk 30 dkg cukrot,1 csomag vaniliáscukrot és fehéredésig verjük.Aztán jön 30dkg liszt,1 sütőpor,végül a tojásfehérjék kemény habja.Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.
Én most viszonylag pici,úgy 18cm átmérőjű formában sütöttem,úgyhogy jó magas lett.
Krém:
csokis:4dl tejszín,1 nagycsomag zselatinfix,10dkg étcsoki,4ek keserű kakaópor,kb 4ek porcukor
mogyorós:2dl tejszín,kiscsomag zselatinfix,3-4ek.porcukkor,2 naaagykanál mogyoróvaj
20dkg marcipán
A piskótát 4 lapra vágtam,és meglocsoltam mindegyiket,tejben elkevert mogyoróvajjal.Az alsó lapra a csokiskrém fele jött,a másodikra a mogyis,aztán megint csokis.A megmaradt csokikrémmel bevontam az oldalát,majd nagyon vékonyra kinyújtottam a marcipánt és befödtem a tortát.A maradék marcipánból kis rózsákat gyártottam.Jó kis móka ez,el van vele az ember egy darabig. De én nagyon élveztem,kiélhettem magam.:D
Igen,bevallom elég dilis ötlet csokitortát marcipánnal bevonni...de anyukám kedvence (és hugicámé is) a csokitorta,úgyhogy az nem lehetett kérdés.A marcipánnal gondoltam ünnepibbé teszem számára,na meg iiigen...kiélem vágyaimat.
A mogyoróvajon sokáig gondolkodtam,aztán úgy döntöttem kockáztatok.Szerintem az enyhén sós mogyoróvaj nagyon jól kiemeli a többi alkotóelem édességét.Úgyhogy megérte kockáztatni ,nagyon finom lett!

3 comments:

Balzsam írta...

hát ez valami gyönyörűűűűűűűű :-)

gabojsza írta...

Csatlakozom! Boldog szülinapot Édesanyádnak!

Orsi írta...

Nagyon szepen koszonom,koszonjuk! :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena