2008. július 25.

Citrom torta


Újabb szülinap, újabb torta...most az enyém.A sok csokitorta után jól jött ez a könnyed(nek tűnő) citromtorta.Életemben először csináltam magamtól vajas krémet,mert a család és én se rajongok túlzottan érte,de ezt a tortát nagyon szeretem,úgyhogy ezért érdemes.Talán merész kijelentés tőlem-nagy csokirajongótól-,de nekem jobban ízlett mint a csokis társa.Természetesen nagymamám receptje! :)
Hozzávalók
4 tojás,10 ek. víz, 30 dkg cukor,1 sütőpor,25 dkg liszt,ízlés szerint citromhéj,só
5 ek.liszt,3 ek kristálycukor, 5 ek. porcukor, 3 dl tej, 30 dkg vaj , kb 1,5 citrom
A tojások sárgáját a langyos vízzel összehabosítjuk,majd a cukorral fehéredésig verjük.Ekkor belekavarjuk a citromhéjat,majd a sütőporos lisztet,a legvégén meg a tojásfehérjék kemény habját.Előkészített tortaformában tűpróbáig sütjük.
A lisztet a tejjel és a kristálycukorral csomómentesre keverjük,majd lassú tűzön,állandó keverés mellett sűrű péppé főzzük.Amikor kész belefacsarjuk a citromok levét,(ez ízlés dolga hogy mennyit,nekem az egy citrom nem bizonyult elégnek,úgyhogy még egy felet belefacsartam)és evvel is jól elkeverjük.Egy átlátszó fóliát enyhén belenyomkodunk a krémbe,így miközben hűl nem bőrösödik meg,így nem kell folyton kavargatni.A lágy vajat habosra kavarjuk a porcukorral,majd kisebb adagokban hozzákeverjük a teljesen kihűlt pépet.
A piskótát 3 részre vágjuk,megtöltjük a krémmell,majd a maradékkal bevonjuk.Én citromszeletekkel,és cukorgyöngyökkel díszítettem.

3 comments:

Káli Gopika írta...

Kedves Orsi! Köszönöm a receptet! Szombaton elkészítettem a szülinapi bulimra.Annyi külömbséggel hogy két lapot készítettem. Nagyon jól sikeült, a vendégeknek is nagyon ízlett. Örülök, hogy megtaláltam a blogodat, majd még jövök!(:-)

Orsi írta...

Szia!
Nagyon szívesen,örülök hogy ízlett!
Várlak vissza!:)

gionetta írta...

No, ezt a receptet kerestem, mert citromtortára kaptam megrendelést. De semmi kedvem nem volt kísérletezni. És tudom, hogy pontosan erre a tortára, erre a cirtomízre vágynak. Hálás 1000 köszönet érte, kedves Orsi! :-))

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena