Translate

2008. július 23.

Kavart ordás

Ezt a receptet Erdélyből hoztam,az elmúlt két hétben sütöttük ott nagymamámmal.Nagyon finom,azt viszont nem tudom,hogy Magyarországon mennyire lehet édes ordát találni...én még nem láttam
Hozzávalók:
3 egész tojás,16ek cukor,20 ek.olaj,1-2ek keserű kakaó,1 cs.sütőpor,15 ek. tej,15 ek.liszt
1/2kg édes orda,2 tojás sárgája,15ek porcukor,1 cs vaniliáscukor
A tojásokat a cukorral fehéredésig kavarjuk, belecsorgatjuk az olajat,majd beleforgatjuk a sütőporos,kakaós lisztet.A végén a tejjel hígítjuk.
Az ordát egy villával összetörjük, elkavarjuk a tojások sárgájával és a cukorral.
A kakaós tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük,a tetejére kiskanállal sűrűn rápakoljuk az ordát.Előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.

12 megjegyzés:

Mindennapi Manna írta...

:) Hogy pont ma, kettő ordás is! Mondom én, hogy létezik közös gasztroblogger tudatalatti! Piacokon lehet próbálkozni itt is, de nagyon ritka az orda.

Jutka írta...

Szia Orsi, csak most akadtam rá a blogodra, tetszik az ordás..megnézem majd jobban az oldalt.Gratulálok Jutka.

Névtelen írta...

sütőpapír akar lenni, ugye?

Orsi írta...

Hát abban én is biztos vagyok,hogy létezik valami ilyesmi,már csak azért is mert a napokban bukkantam rá én is Jutka blogjára,és nagyon örültem,mert egy csomó olyan finomságot talátam amit Erdélyből ismerek,de a receptjét nem tudtam.
Névtelen,neked meg köszönöm hogy szóltál,jót nevettem ezen az elíráson.

Ottis írta...

Szia,nézz be a blogomba, van egy kis meglepetés számodra!

sedith írta...

Szia, ordás recepteket keresgélve jutottam ide... Bár ezt és a palacsintát én is ismerem, hiszen éppen "idevalósi" ételek, desszertek. Valami mást, újat keresek. Amiért írok, az az, hoyg ha talán valamki még olvassa és nem tudja mia az orda vagy nem kap, akkor használjon helyette ricottát. Ez az olaszok ordája, de orda.
Üdv, Edith

Orsi írta...

Köszi Edit!
Valami új receptet én is szívesen elfogadnék,pont nemrég kaptunk egy fél kiló ordát,de nekem sem volt kedvem sem ehhez sem a palacsintához,úgyhogy magára baracklekvárral megettük...mondjuk mivel igen ritkán kapunk az igazi hazaiból,azt hiszem ennél jobbat úgysem lehetett volna kihozni ebből a finomságból.
ÜDV!

csilla írta...

Nagyon finom ez az ordás kavart. Gratulálok Orsi, nekem általában egy tészta sem sikerül de ez most bejött. Ajánlom mindenkinek, hogy probálja ki.

gyöngyi írta...

sziasztok ordát lehet kapni a Teszco áruházak sajtos pultjainál,csak sajnos ritkán lehet kapni sima ordát -leginkább fűszerezve,lengyel vagy cseh ordák vannak.

Siketomi írta...

Ma kaptam ordát Gyergyóból.Holnap megsütöm és referálok!

mela írta...

Megsütöttem ezt az ordás sütit, tökéletes lett, pontosan mint a képen, bár gyakorlott sütögetö lévén, sokaltam a 2o kanál olajat, igy csak 15t tettem, de tökéletes , mindenkinek ajánlom, és kösz i a receptet

lévaitanya írta...

Szia! Mennyei a süti! Az ordás palacsintát már mi is meguntuk. ;) Én magam házilag készítem,az ordát és örülök hogy rátaláltam erre a receptre! Gratulálok, Kinga