2008. augusztus 13.

Francia almatorta(Tarte tatin)

Volt szerencsém Stahl főzőműsorában már másodszor is megnézni a francia almatortát sós karamell-mártással.Már elsőre is megfogott, aztán valahogy feledésbe merült.Később aztán utána néztem, és a honlapon meg is találtam a receptet is,úgyhogy íme:
Hozzávalók:
1 kg alma ,10 dkg vaj,20 dkg cukor,20 dkg finomliszt,5 dkg porcukor,10 dkg hideg vaj,1 tojássárgája,3-4 evőkanál hideg víz ,csipet só
A tésztához összekeverjük a lisztet, porcukrot, sót majd a 10 dkg hideg vajat v margarint és ujjainkal addig morzsoljuk amíg morzsás nem lesz .Ekkor beleöntjük a vizet és a tojássárgát.Gyors mozdulatokkal összegyúrjuk majd folpackba csomagolva min 30 percre hűtőbe tesszük.
Az almát megtisztítjuk és feldaraboljuk.20dkg cukrot egy teflonserpenyőben(nálam a zepter játszott) karamellizálunk majd beledobjuk a vajat.Ezután jönnek az almák,majd pár perc párolás,aztán megvárjuk amíg kihűl.
A tésztát pár centivel nagyobbra nyújtjuk mint amekkora a serpenyőnk,aztán a tésztát óvatosan ráfektetjük a karamelles almákra,a lelógó részeket szorosan benyomkodjuk az alma alá.200fokra előmelegített sütőben, 25 perc alatt megsütjük.Kicsit várunk hogy az alatta lévő karamell besűrűsödjön,majd egy határozott mozdulattal egy tálra fordítjuk.
Tervben volt a sós karamell-mártás is,de annak hogy nem készült el,több oka is van.Egyik hogy mire hazaértem a tortának már több mint fele hiányzott,a másik meg hogy hihetetlenül édes,úgyhogy még egy édes szószt nem biztos hogy elviselt volna.Legközelebb 20 dkg cukor helyett max.15 dkg teszek.
(Nekem odakívánkozott még a dió íze is,úgyhogy legközelebb abból is kerül bele.)

3 comments:

Gabriella írta...

Nagyon szeretem a tarte tatin recepteket. Egyébként ez egy kicsit hasonlít ahhoz, amit Gordon Ramsey könyvében láttam. Már egy ideje készülök rá, csak meg akarom várni, hogy az almafánk terméséböl süthessek. :_)))))

Gabriella

Orsi írta...

Wow,nagyon szeretem Gordont,a műsorait szoktam nézni,de sajnos könyvem még nincs tőle.Amúgy lehet,hogy Stahl is onnan merítette az ötletet:)

Renja anya írta...

linkeltelek, köszi a receptet! http://renjablog.blogspot.sk/2012/09/tatin-tarte-kortevel.html

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena