2008. augusztus 17.

Reszelt túrós VKF! XVIII

Ezt a sütit is már nagyon-nagyon rég ki szerettem volna próbálni,de valamiért mindig elhalasztottam.Aztán most két jó okom is volt,hogy megsüssem,az egyik a túrós VKF!,a másik meg,hogy vendégségbe mentünk ahová valami finomat szerettem volna vinni.
Hozzávalók A tésztához: 400 g liszt,250 g margarin,1/2 csomag sütőpor,150g cukor,1 csipet só,1 tojássárga,4 evőkanál kakaó,1 vaníliás cukor Töltelék: 150 g mazsola ,1 kg áttört túró,50 g darált keksz,1 reszelt alma,2 citrom héja reszelve,3 tojás,250 g cukor,1 csipet só
A tésztát már előző este begyúrom,2cipót formálok belőle,becsomagolom folpackba és a mélyhűtőbe teszem.(Szerintem elég a sima hűtő is,én kínlódtam egy kicsit a kővé fagyott tészta lereszelésével...vagy a másik megoldás:kis idővel felhasználás előtt vegyük ki a fagyasztóból.) Másnap megcsinálom a tölteléket:a mazsolát beáztatom teába(vagy konyakba,kinek mi tetszik)közben összetöröm a túrót.Belekavarom a darált kekszet,majd bele reszelem az almát és a 2 citrom héját.Egy másik tálban kikeverem a 3 tojás sárgáját 100g cukorral,egy másik tálban meg a fehérjét ,a maradék 150g cukorral,és egy csipet sóval.Először a túrós masszához a tojássárgát,majd a tojásfehérjét keverem,közben a mazsolát is beleszórom. Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe reszelem az egyik tészta golyót,majd jön a túrós massza,és végül a másik tésztagolyó is .Előmelegített sütőben 180-200 fokon, kb 40 perc kell neki. A recept a mindmegettéről származik.

0 comments:

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena