2008. október 21.

Csokis-banános tekercs

A csoki meg a banán szerintem remek páros.Van egy barátnőm például ,aki a banánt csak nutellával eszi.Én a csokikrémes,banános palacsintáért vagyok oda.Szüleim azt a gumiszerű banános csokit szeretik nagyon(na én azért annyira nem vagyok oda).Ezért a tekercsért meg mindannyian odavoltunk.
Hozzávalók
  • 4 tojás
  • 3ek víz
  • 7-7 ek cukor,liszt(fele lehet rétesliszt)
  • 4dl tejszín
  • 1 cs. zselatinfix
  • kb. 5 ek.kakaópor
  • ízlés szerint cukor
  • 2-3 banán
  • 10 dkg étcsoki,vagy csokimáz
A tojás fehérjét egy csipet sóval és 2 ek.cukorral kemény habbá verem,majd hűtőbe rakom.Egy robotgéppel a tojássárgákat a vízzel és a maradék cukorral fehéredésig verem,ill. addig amíg a cukor el nem olvad.Ekkor fakanálra váltok és belekeverem a lisztet,majd óvatosan a tojás habot.Sütőpapírral bélelt,nagy szögletes tepsibe öntöm és közepes hőfokon kb 10-15 percet sütöm.Nem szabad túlsütni mert kiszárad és nehéz lesz feltűrni.Amikor kész van,óvatosan lehúzom róla a sütőpapírt,majd ugyanebbe feltűröm,és hagyom kihűlni.Ezalatt megcsinálom a krémet.A tejszínt a zselatinfixszel kemény habbá verem,majd kakaóval és cukorral ízesítem.Én a kakaós krémeket kevés cukorral, sok kakaóval vagy csokival szeretem,így kb 3-4 ek porcukrot tettem bele. Amikor a tészta kihűlt,kitekerem a sütőpapírból,megkenem a krémmel,és a szélére 2 banánt teszek,majd feltekerem.Leöntöm csokimázzal,amit fél bögre porcukorból,2-3 ek kakaóból,löttyintésnyi olajból,egy csepp ecetből és annyi forralt vízből készítek amiből egy viszonylag sűrű mázat kapok.

1 comments:

max írta...

Szia Orsi! Rád is gondoltam szeretettel, ha lenne kedved a 7 dolog játékhoz. Részletek itt:

http://href.hu/x/7b5i

Köszönöm!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena