2008. november 29.

Adventi mézes



Első ötletem az volt, hogy az adventi koszorút díszítjük majd mézesfigurákkal...aztán persze teljesen más sült ki az egészből.Az adventi koszorúnkon nincs mézeskalács,viszont van mézeskalácsból koszorúnk.
Az ötleteket,receptet egy kedves nlc-s hölgytől kaptam,Écikétől.A recept meg Milner Angélától,mézesbábostól származik.
Recept:
  • 1kg liszt
  • kb 12 dkg rama margarin
  • 20dkg porcukor
  • 1cs szódabikarbóna(40-50g ,én nem tettem bele annyit)
  • fél kg méz
  • 1 tojás.(nálam2)
  • 1kk mézeskalács fűszer,1kk fahéj
A mézet a margarinnal összeolvasztjuk.A száraz hozzávalókat összekeverjük,majd a mézes margarint ráöntjük és egy fakanállal összekavarjuk.Egy ragacsos masszát kapunk(ha nem tehetünk hozzá egy kis vizet).Hagyjuk min. 1 napot,azalatt ez a ragacsossága elmúlik,ha mégsem akkor még egy kis lisztet gyúrunk hozzá.Nekem teljesen jó állaga volt.
Ezután tetszés szerinti formákat szaggatunk ki,majd 150 fokos sütőben addig sütjük,amíg szép színe lesz.
Az adventit egy sablonnal vágtam ki kisebb részletekben,majd a sütőben szépen összesült.Azzal bajlódtam egy kicsit,mert először túl nagyra vágtam és nem fért rá a tepsire,aztán kicsinyíteni kellett mindegyik darabkát...
A mázat egy tojásfehérjéből és 20 dkg porcukorból csináltam.(Angéla szerint a frissen darált cukor a legjobb,de nekünk nincs cukordarálónk,úgyhogy maradt a porcukor,ezzel is teljesen jó volt.)a tojásfehérjéhez kanalanként kell adagolni a cukrot,közben egy habverővel,vagy robotgéppel verni,3-4 percet.Aztán egy zacsiba kanalazni,majd a sarkára egy kis lyukat vágni,és lehet elengedni a fantáziánkat.
Igazából fél nap telt el, amíg készen lettünk vele,de hugi is annyira élvezte,hogy jó volt nézni.Jó kis nap volt!:)
Szép advenet mindenkinek!

7 comments:

napmátka írta...

Nagyon mutatós és különleges. Sok munkád lehet benne.

Renata írta...

Szia!
Nagyon jól néznek ki!

anyamanya írta...

Gyönyörűek!

Receptgyűjtő írta...

Nagyon szépek, különösen a koszorú! Ügyes vagy!ja, és türelmes!
Marica

Ottis írta...

Hát nagyon ügyes vagy!Csodásak!Én is készítettem tavaly mézeseket, de ilyen szépekre nem lennék képes.Gratula

Ági, aki főz írta...

Csak ámulok és bámulok. Gyönyörű.

Orsi írta...

Köszönöm mindenkinek a dícséretet!:):)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena