2008. november 2.

Kuglóf

Ma a Sparban 40%os árkedvezmény volt a zenker és fackelmann termékekre,úgyhogy kaptam egy pár konyhai eszközt,többek közt egy kuglóf formát is,így délután fel is avattam.
Hozzávalók:
  • 50dkg liszt
  • 3dl +3 ek. tej
  • 1cs.szárított élesztő
  • 12dkg porcukor
  • 3 tojássárgája
  • 10dkg puha vaj
  • 2 ek. kakaó
  • 10dkg étcsoki

A szárított élesztőre ráöntöm a 3 ek. langyos tejet és megvárom amíg felhabosodik(hát nekem nem habosodott,na mindegy).A lisztet a porcukorral nagy csipet sóval ,a tojássárgákkal,és a többi tejjel alaposan összedolgozom,a végén hozzáadom a puha vajat,amiből egy kicsit meghagyok és evvel is jól átgyúrom.Aztán a tészta felét átteszem egy másik tálba,és hozzágyúrom a kakaót meg azt a maradék kis vajat,hogy mindkét tésztának ugyanolyan legyen az állaga.Aztán mindkettőt fél órát kelesztem,majd a lágy tésztát a kivajazott, lisztezett kuglóf formába kanalazom,felváltva a simát és a kakaósat.Ebben is kelesztem egy fél órát,aztán előmelegített sütőben,kb. 50 percet sütöm.A kuglófot rácsra borítom,de rajta hagyom a formát,ha így hűl ki ,elvileg később szárad majd ki.Aztán felolvasztom az étcsokit egy ek. olajjal és leöntöttem vele a kuglófomat.

1 comments:

Gabriella írta...

smét játékra hívlak. :-))))
A link:
http://gabriellakonyhaja.blogspot.com/2008/11/gyerekkori-emlkek.html

üdv, Gabriella

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena