2008. december 27.

Mogyoró torta

Anyukámnak eszébe jutott a mogyorós kocka(Erdélyben nekem is az egyik kedvenc cukrász sütim volt,de itt még nem találkoztam vele),úgyhogy karácsonyra torta formájában el is készült.
Megkönnyebbülés volt a sok csoki után,egy ilyen könnyű,habos torta.
Hozzávalók:
Vizes piskóta:
  • 5 tojás
  • 4 ek. víz
  • 9 ek. liszt
  • 9 ek.cukor
  • fél csomag sütőpor

Krém:

  • 1l tejszín
  • 20 dkg sótlan,pörkölt földimogyoró
  • ízlés szerint cukor
  • 1 cs. zselatinfix

A tojásfehérjét egy csipet sóval és a cukor felével habbá verem,majd beteszem a hűtőbe.A tojássárgákhoz,hozzá öntöm a langyos vizet, egy robotgéppel összehabosítom,majd hozzá öntöm a maradék cukrot,és fehéredésig keverem.Ekkor fakanálra váltok,és kanalanként hozzákeverem a sütőporral elkevert lisztet,majd a tojások habját.Sütőpapírral bélelt formába öntöm,és közepes hőfokon tűpróbáig sütöm.

A tejszínt a zselatinfixszel keményre verem,cukorral ízesítem,majd beleforgatom a darált mogyorót is.(díszítésnek hagyok natúran egy kis tejszínt)

A tortát 3 részre vágom ,a krémmel betöltöm,majd tejszínnel díszítem.

A csokitortát most nálam messze lepipálta.

A tortatálat tessék nézni(kristály),hát nem gyönyörű?!Apukámtól kaptam!:)

1 comments:

emese írta...

te egy muvesz vagy

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena