2009. január 2.

Krémes

Elseje volt,ilyenkor krémest kell enni(legalábbis nálunk ez a szokás)!Nekem őszintén eszembe se jutott,anyu kérdezte kis hamisan,hogy na mit szoktam én elsején enni?:D Persze egyből eszembe jutott és már tudtam is,hogy az évet egy jó kis sütögetéssel fogom kezdeni.
Nálunk mindig mama szokta csinálni a krémest,ő igazi hájas tésztával.Nálunk maradt a készen kapható leveles tészta,de a krém mama receptje.
Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 5 dl tej
  • 20 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 6 dkg liszt
  • 1 csomag leveles tészta

A leveles tésztát vékonyra kinyújtom,alaposan megszurkálom,majd szép aranysárgára sütöm.

A krém hasonlóan indul mint egy puding.A tojássárgákat a cukor felével és a liszttel csomómentesre keverem,és hozzáöntöm kb. a tej felét.A maradékot felteszem melegedni.Ha már meleg,belecsurgatom a tojásos masszát,és folyamatos kevergetés mellett besűrítem. A tojásfehérjét egy csipet sóval és a maradék cukorral kemény habbá verem,majd a langyosra hűlt sárga krémbe forgatom,majd hidegre teszem.

Mi úgy szoktuk,hogy csak fogyasztás előtt töltjük be a krémmel,hogy a lap ne ázzon el,és ropogós maradjon.

11 comments:

Névtelen írta...

Valóban, isteni ez a krémes, én is hasonlóan készítem, és ugyancsak a mamám receptje szerint, de hájas tésztával-ha teheted, akkor te is azzal készítsd,hisz már tudod, hogy százszor finomabb, mint a bolti leveles tésztával-habár istenien néz ki, már meg is kivántam az eredeti változatát
Üdv Kicsike

Orsi írta...

Szia Kicsike!
Tudom,hogy finomabb lenne,de csak azért mer mama csinálná.Hidd el leveles tésztából se utolsó,és munka is sokkal kevesebb van vele.De majd ha sok időm lesz és főleg 1-2 disznóm, hátul a pajtába,(hogy azért a háj is igazi legyen)biztosan nem fogom rá sajnálni az időt!:)

KOS írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
KOS írta...

Sziasztok!
Nekem is van egy krémes receptem, e szerint szoktam sütni és pont olyan, mint a cukrászdai. Nem esik össze a krém, a tészta pedig sk készül, nem bolti! ISTENI! Itt a link, ha valaki érdekel: http://mindmegette.hu/index.php?apps=recept&recept=11206
Én 30*40-es tepsiben szoktam sütni, magas falúban, hogy megálljon a krém!
Üdv. és utólag B.Ú.É.K.!

Orsi írta...

Szia Kos!
Köszi a receptet,megnéztem,de ez egy másik krémes.Az enyémnek teljesen más íze van mint a francia krémesnek,sokkal lágyabb a krém is benne.Egyszer próbáld ki ezt is,mi sokkal jobban szeretjük,mint a francia krémest.
Neked is boldog új évet kívánok!
Üdv:Orsi

Wienermädel + Co írta...

Hello, Kiskanál

Du hast einen wunderschönen Blog und euer Weihnachtsfest war sicher sehr schoen! Liebe Gruesse aus Wien

Anita írta...

Nagymamám receptje is ugyanez, én ma sütöm .

Anita

Anita írta...

Visszatérve a receptre lenne pár kérdésem. Nekem a leveles tésztám nem lett tökéletes (vettem :)) és nem értem miért. olyan nagyon szétesős. milyen hőfokon és meddig kell sütni?
Ízre *****

Orsi írta...

Hát jó kérdés...amúgy szerintem általában írja a dobozán.Amúgy meg 180 fokon amíg szép színe lesz.De a levelestészta alapjába véve szétesős.

Anita írta...

Orsi, naja, kerestem, de csak egy gyümölcsel töltött receptet találtam. Hamarosan újrasütöm akkora sikere volt.

Orsi írta...

Hát trükkösek ezek a tészta gyártók :)))
Örülök,hogy ízlett!A nagyik receptje mindig beválik:)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena