2009. január 10.

Linzer


Idén karácsonyra nem sütöttem linzert,karácsony előtt jópár héttel próbáltam ki Lajos Mari receptjét,úgy emlékszem fél adaggal.Nagyon ízlett,de aztán karácsonyban időhiány miatt mégis elmaradt.
Holnap vendégek jönnek,úgyhogy gondoltam most megismétlem.
Ma sütöttem még egy fél adag sós sütit is,oda és vissza vagyok tőle,egyszerűen nagyszerű.Viszont most nem volt itthon tejszín,így tejföllel helyettesítettem,így is nagyon finom.
Hozzávalók:
  • 300 g finomliszt
  • 100 g porcukor
  • 200 g lágy vaj v. margarin
  • 1 rúd vanília(esetleg vanília aroma vagy -cukor)
  • 1 citrom héja,felének a leve
  • 2 tojás sárgája
  • csipet só
  • lekvár
A hozzávalókat összegyúrjuk és min.2 órára hűtőbe rakjuk,de finomabb ha egy egész éjszakát a hűtőben marad.
A tésztát 3 mm vastagságúra nyújtjuk,majd formákat vágunk ki belőle.Előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük.Ha kihűlt, lekvárral vékonyan megkenjük,2-2t összeragasztunk,majd a lyukakba még egy evőkanál lekvárt teszünk.

0 comments:

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena