2009. február 8.

Arany a csokiban!

Esélytelen volt ellenállni!Sorra posztolják itt az emberek a bűnös finomságot,a Dulce de leche-t.Én legelőször Okostojásnál figyeltem fel rá,aztán jött Max,majd Trinity is.Én kiválasztottam a legegyszerűbb módját az elkészítésének,majd csokiba rejtettem.Hmmm!Az ember ráharap...a csokoládé roppan egyet,majd kifolyik belőle az édes karamell...Mesés.
Hozzávalók:
  • kb .15 -20 dkg étcsokoládé
  • 1 tubus cukrozott sűrített tej
  • kiskanálnyi vaj

Először is kell valamilyen forma,amit olvadt csokival jó vastagon ki lehet kenni:minimum 2 rétegben,minden egyes réteget hagyni dermedni és csak aztán jöhet a következő .Most az Ikeában vettem egy új,tavaszváró jégkockatartót és azt avattam fel,de ha az ember kreatív sok mindenből lehet bonbon-forma,pl kiürült bonbonos doboz .

A sűrített tejet egy kis jénaiba nyomtam,letakartam alufóliával,betettem egy nagyobb tepsibe majd vizet engedtem alá,hogy úgy 1-2 cm magasan álljon,aztán beraktam a sütőben.Lassú tűznél kb. 2 órán át volt benn,de közben nézegettem,néha át is kavartam.Amikor jónak láttam kivettem belekavartam egy darabka vajat és szobahőmérsékleten hagytam kihűlni.Majd a megdermedt csokiba kanalaztam,és visszadugtam kis időre a hűtőbe,így kicsit a szósz is megdermedt és könnyebb volt csokival befedni.Ezután jött a végső dermesztés,majd a formából kipöccintés.És kész is! 16 db lett belőle.

4 comments:

trinity írta...

Szia Orsi,
ezek szerint Te is édesszájú vagy! Nagyon szuper bon-bonokat gyártottál-én meg ezt kívántam meg...Virtuális csere-bere? :)))

Orsi írta...

Szia Trinity!
Nem is kicsit vagyok édesszájú:))
Kár hogy csak virtuális:)

Vegavarázs írta...

Ez nagyon profi! Most találtam rá az oldaladra, nagyon tetszik, gratulálok! Engem is izgat a bonbon készítés, de eddig nem volt formám. Nagyon jó ötlet a jégkocka készítő, köszönöm!

Orsi írta...

Köszönöm szépen!
Örülök hogy tetszik,és várlak vissza:)
ÜDv!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena