2009. február 6.

Hintett rétes,avagy csoda süti

Anyukám a hét elején kapott egy receptet,nagyon dicsérte,aztán az is kiderült róla,hogy elég furán készül.Szerdára tervbe is vettük,mondtam is anyunak,hogy evvel mindenképpen várjon meg,látni akarom, hogy tényleg úgy csinálja-e ahogy mondja.Őszintén el nem tudtam képzelni ,hogy ebből lesz valami,de lett ...valami nagyon finom.Nekem először,amikor melegen megkóstoltam,a tejespite jutott eszembe,anyu a rizsfelfújtat emlegette,szóval valami ilyesmi.Apunak,és Reninek is nagyon ízlett,úgyhogy a tepsi sütiből másnapra nem sok maradt...Már fel is vetődött,hogy kéne egy újabb adag...
Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg porcukor
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 1/2 l tej
  • 4 tojás
  • 1/2 kg túró,mazsola,citromhéj
  • 15 dkg margarin

Először is a lisztet,cukrot,sütőport összekeverjük.Egy közepes tepsit kibélelünk sütőpapírral,majd kikenjük 10 dkg margarinnal(vagy vékonyan felszeleteljük és kibéleljük a tepsi alját).Erre szórjuk a lisztes keverék felét,majd a túrót,amire szórhatunk mazsolát,és egy kis citromhéj is jót tesz neki.Erre jön a maradék cukros liszt.Aztán az egész tojásokat a tejjel, robotgéppel alaposan összemixeljük,majd ráöntjük a tészta tetejére,közben néhány helyen segíthetünk neki befolyni egy késsel,vagy villával a liszt közé.A maradék margarint is a süti tetejére szórjuk,majd előmelegített sütőben,lassú tűznél 40-50 perc alatt(nekünk ez több mint egy óra volt,a légkeveréses sütő hiánya miatt) pirosra sütjük.Ezalatt a liszt felveszi az összes folyadékot,így a rétegezett "homok"süti egy finom desszerté válik.Egy savanykás lekvár is csak jót tud tenni vele.

Pofon egyszerű,kb 10 perc összedobni,szerintem egy 5 éves is megbirkózna vele.

6 comments:

gabojsza írta...

Nálunk ez "lusta asszony rétese" néven fut, jó 20 évvel ezelőtt ettem először. Tényleg hihetetlen, de az "összedobált" alapanyagokból finom sütemény lesz!:-)))

Ottis írta...

Szia, nalunk is lusta asszony rétese, időnként én is szoktam készíteni és feltúrbózom mindig valamilyen gyümölccsel.

fakanal írta...

Nálam pedig még fázisfotókat is találsz hozzá:)

fakanal írta...

a linket meg jól lehagytam:)
http://fakanal.freeblog.hu/search/olasz+r%c3%a9tes

Orsi írta...

Na tessék!Hát én még sose hallottam,láttam senkinél,pedig VKF! fordulókat is követem és Fakanál,téged is olvaslak,ráadásul olyan hivogatóak azok a nektarin darabkák a túrósban.Nem is értem eddig,hogy nem találtam rá.Na de jobb későn ,mint soha!:)
A következő adagot akkor valamilyen gyümölccsel csinálom én is:)

Orsi írta...

Amúgy valaki tudja,hogy honnan a rétes név???
Fakanál, láttam te se jöttél rá:)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena