2009. február 16.

Kávés szív és rumos csúcs

Újabb bonbonok születtek,most épp ajándékba.
A rumos csúcsok ötlete Rebabától van,nagyon megtetszett ez a forma,habár nem épp pikk-pakk munka.A család férfi tagja így nyilatkozott róla:Hmm,ez finom, van mit harapni rajta...hát van is,:)))Nagyon finom tényleg!Én most a ganache-t rummal ízesítettem,és kimaradt a glükóz,a többi ugyanúgy ment mint Rebabánál. Eredetileg nem szándékoztam bele hempergetni a csokikat semmibe,de mivel a csokizás nem lett tökéletes,ezért mégis bevetettem a grillázst,ami nagyon jól elrejtette a hibákat.
A másik apróság roppanós fehércsoki burok,benne lágy csokis-kávé krém.A fehércsoki és az étcsokoládé-kávé kombináció szerintem remek.
Tudtátok amúgy,hogy kávé előtt egy kocka jóféle étcsoki,a kávé esetleges káros hatásait megszünteti?Ez megnyugtató,nemde?!Több okból is... :))
Kávés szív:
  • 10 dkg fehércsokoládé
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 0,8-1 dl tejszín
  • 1 kk. nescafé

A szilikon jégkockatartókat,a gőz felett megolvasztott fehércsokival vastagon kikentem 2 rétegben,rétegek között hagytam dermedni.Közben elkészítettem a krémet: az étcsokit megolvasztottam,a tejszínt megmelegítettem,és feloldottam benne a nescafét,majd a kettőt összeöntöttem,és egynemű masszává kevertem.Megvártam míg kihűl majd a megdermedt szívekbe kanalaztam.Ezt befedtem még egy réteg fehércsokival,majd hagytam ezt is megdermedni.Aztán már csak a kipattintás maradt és a próba kóstolás.

6 comments:

Száva írta...

Jajj, ez késő este merénylet! Nagyon szépek és nagyon finomnak tűnnek... még a fehércsokihoz is kedvet kaptak, pedig annyira nem szeretem:)

Orsi írta...

A fehércsokiért én sem vagyok oda,de ebben a párosításban kifejezetten jó:)

Rebaba írta...

Nagyon guszták lettek! A fehércsoki-kávé tényleg jól hangzik.

Ha van kedved egy kicsit játszani és gondolkodni:
http://bonbonda.blogspot.com/2009/02/mi-lennek-ha.html

Ottis írta...

Szépek lettek,ügyes vagy!

pennyroyal1 írta...

Sziasztok! Én is próbálkoztam a töltött bonbonnal, de nekem nem jött ki az Ikeás jégkockaformából, pedig még egy kicsit ki is olajoztam előtte. Ti hogy csináljátok?
A másik kérdésem, hogy hogyan kenitek ki a formát csokival? Ecsetet használtok? Nekem nem nagyon lehetett kenn, inkább csak pacsálni....

Orsi írta...

Szia!
Kiolajozni semmi képpen nem kell!
Megolvasztom a csokoládét és ecsettel felviszem.Általában először egy kiskanállal belecsurgatum a csokit a formába,majd az ecsettel felviszem a forma peremére.Várom amíg megdermed majd újabb réteg csoki következik.Ez nagyon fontos mert ha vékony a csokiréteg akkor nem fog kijönni a formából.
Remélem tudtam segíteni!
ÜDv!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena