2009. március 11.

A bűnök palástolása

Ma egész nap itthon ültem,igazából tanulnom kellett volna...persze az embernek mindig ilyenkor jutnak eszébe a jó ötletek.És ilyenkor muszáj is megcsinálni,nincs mese,addig nem lehet normálisan koncentrálni a biológiára se.
Szóval étcsokoládé palást,benne csilis csokoládé krémmel.
Hozzávalók
  • 10dkg étcsokoládé
  • 2dl tejszín
  • csili por
  • kb. kávéskanálnyi zselatinfix
  • 3kk. kakaópor

Kb 5 dkg étcsokoládét felolvasztottam.Sütőpapírból vágtam 2db kb. 8 cm széles csíkot(vagy amilyen magasat szeretnénk) és arra egyenletesen rákentem a csokoládét.Megvártam amíg a csoki szobahőmérsékleten kissé megdermed(az az állapot amikor hozzá nyúlok és benne marad az ujjlenyomatom,de már nem "ragad"),és ráfektettem a másik sütőpapír lapot,így a csokinak lett egy tartása ,és lehetett gömbölyíteni,ill. egy pohárra igazítani ,hogy a formáját megadja.Az illesztést esetleg be lehet festeni kicsi csokival ,hogy ne nyíljon szét,de nem hiszem,az enyém jól viselkedett.Ekkor már tehetjük is be a hűtőbe a végső dermesztésre.Ezalatt megcsinálom a csokikrémet.A tejszínt felvertem egy kis zselatin fix-szel,leheletnyi porcukorral,hozzákevertem a maradék 5 dkg olvasztott csokit,a keserű kakaóport és egy kis csilit.Ízlés szerint természetesen,én úgy szeretem hogy csak alig érezhető legyen,csak miután lenyeled a torkodban érződjön a csili fantasztikus ereje.

Ha csokoládé teljesen megdermedt,a papírt mindkét oldaláról óvatosan lefejtettem.Az illesztésnél ha maradt egy kis rés,szerintem nem probléma,de belülről egy ecset segítségével "kifesthetjük"csokival.

A krémet egy habzsákba töltöttem,és a palástba nyomtam,majd hagytam még pár órát a hűtőben érlelődni.

2 comments:

Rebaba írta...

Nagyon jól néz ki, és szívesen megkóstolnám annak ellenére, hogy a chilis csoki nekem nem jön be.

Millie írta...

Hogy te milyen ügyes vagy!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena