2009. április 24.

Az eddigi legjobb csokis muffin

Nem vagyok egy nagy muffin rajongó...Amilyen nagy hévvel érkezett a muffin-szerelem,nálam olyan hamar is múlt el.Valahogy mindig éreztem benne a sütőpor ízét,meg nem is tudom,sose volt egy nagy durranás. Mostanában mégis többször is készült,nagyrészben időhiány miatt.Mert mit süt az akinek csak 10perce van a konyhába beszabadulni?Muffint.Kipróbáltam Nigella muffinját is,a vajasat,hát igazán az sem hatott meg,pedig reménykedtem benne... De jött ez az oldal,én meg azt hiszem megtaláltam a számomra tökéletes muffint,ami amúgy torta alapként is megállja a helyét.Könnyű,mégis kicsit ragacsos,éjfekete sütik sülnek a masszából,amit így tölteni is remekül lehet.Úgyhogy azt hiszem ezennel visszatértem a muffin gyártók klubjába. Hozzávalók: 1 cup~2dl
  • 1 3/4 cup liszt
  • 2 cup cukor
  • 3/4cup keserű kakaó
  • 2 tk.szódabikarbóna
  • 1 tk sütőpor
  • 1/2 tk só
  • 1 cup tej/joghurt/író/v mindez keverve
  • 1/2 cup olaj
  • 2 nagy tojás
  • 1 cup forró kávé(1cup vízben feloldott teáskanálnyi instant kávé)
És akkor a bonyolult folyamat,száraz és folyékony hozzávalókat külön-külön összekever,majd egybeönt,és nem túl alaposan egyneműsít.Muffintepsibe kanalaz és készre süt. Nekem ebből a mennyiségből 12 muffin ,meg egy kis torta is sült,úgyhogy ha 24 db nem is de vagy 18-20 muffin biztos lesz belőle. És a töltés,ami igencsak feldobja a muffint.A töltelék tejcsokoládé ganache egy kis mandula aromával ízesítve(reszelt marcipánnal még finomabb lenne,de most ez volt )10 dkg tejcsokoládét felolvasztottam,és felöntöttem 1,7 dl meleg tejszínnel,majd ízesítettem pár csepp mandula aromával.Ezt alaposan kihűtöttem,majd mixerrel habbá vertem.Ezt egy habzsákba töltöttem,és a muffinokat megtöltöttem.A tortába csak egy kis cukrozott tejszín került. /A cupokért bocsánat de nem volt kedvem mindent pontosan átszámolgatni,de nem is fogom, a 2dles pohár tökéletesen megfelelt,így méregetni is könnyebb volt/
Skacoknak is ízlett:))

12 comments:

Névtelen írta...

jól hangzik ez a muffin nagyon! de hogy töltöd meg, hogy nem látszik a helye?
köszi, r

Orsi írta...

Kedves r!
Azért nem látod a helyét,mert ahol látszana ott díszítettem még a krémmel:)
Amúgy érdemes ezt egy olyan csővel tölteni, aminek a csőre hosszú és vékony(sztem töltőcsőnek nevezik,de nem vagyok benne biztos),habár csillagcsőrrel is biztos működik csak nagyobb lesz a lyuk ami látszik.

trinity írta...

Én viszon nagy muffin-rajongó vagyok...Tetszik !!!!

Csibe írta...

Nagyon jól néz ki, és jól is hangzik. Ráadásul szeretjük a muffint ;)) Köszi!

Orsi írta...

Örülök hogy tetszik,nagyon szívesen:)

miss Muffin írta...

Ajajajjj, ennek a muffinnak nagyon csalogató receptje van... :)

Zsófi írta...

Szia, tegnap megsütöttem tortaformában, mennyei :-) Lekvárral töltve Sacher-tortaként is "eladható". Köszi a receptet! Zsófi

Orsi írta...

Ennek nagyon örülök!Sztem is szuper recept és pofon egyszerű!
Nagyon szívesen!

Katona Richárd írta...

Ha ez volt az amit ettem, akkor tényleg nagyon finom! :)
(És Hál' Istennek ... felesége nem olvas engem,csak nagyon hasonlítanak - remélem érted.)

Orsi írta...

Ez volt az!:)
TEgnap én is néztem a blogot,sejtettem hogy nem ő az.

szazala írta...

Tényleg isteni ez a muffin!Még nem töltöttem meg,de így is benyomtam már hármat!Egy kis maradék krémhez kerestem alapot,hát nagyon beletrafáltam!Csak tejföl volt itthon,azt használtam a felsorolt tejtermékek helyett,de nem ártott meg neki!
Köszi a receptet,mentettem!

Orsi írta...

Szazala,örülök,hogy ízlett! :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena