2009. április 4.

Egy falat üdeség

/étteremalakítás/ Töltött citromos keksz:a szokásos,omlós keksz,bársonyos citrom krémmel összeragasztva:).Mennyei! Hozzávalók:
  • 15dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 4 ek.porcukor
  • 15dkg liszt
  • 1 ek. étkezési keményítő
  • vanília
  • 1 citrom héja,és felének leve
A vajat a cukorral habosra kavarjuk,majd az összes többi hozzávalóval is összedolgozzuk,hogy egy egynemű,ragacsos masszát kapjunk.Majd ezt habzsákba/masszívabb zacsiba töltjük,és a sütőpapírral bélelt tepsire kb. azonos nagyságú korongokat nyomunk.Előmelegített sütőben kb 15 perc alatt kész is van.
  • 30g tojásfehérje(ez kb. egy kisebb tojás fehérjéje)
  • 50g cukor
  • 90 g puha vaj(nem margarin!)
  • 1citrom héja,és leve ízlés szerint
A tojásfehérjét és a cukrot gőz fölött addig verjük,amíg kifehéredik ,és az összes cukor el nem olvad( nem kell kemény habnak lennie)Ha kész ,kihűtjük,majd kanalanként hozzákeverjük a vajat,a citromlevet és a citromhéjat is.Érdemes robotgéppel csinálni,mert a vaj összefuthat.Ebben az estben addig kell keverni amíg,újból bársonyos nem lesz.(nekem szerencsére nem volt ilyen problémám) Aztán a kihűlt kekszekre halmozunk egy kávéskanálnyi krémet,majd betesszük a hűtőbe kicsit dermedni,és hagyni hogy az ízek összeérjenek. Ötlet,és recept a Cannelle et vanille-ről

7 comments:

Csibe írta...

Naggggyon jól néz ki!!!!

Orsi írta...

Köszi,az íze is nagyon finom!:)

Gabriella írta...

Ez nagyon finom lehet!!
Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok.

Ottis írta...

Boldog Húsvétot kívánok neked!

Orsi írta...

Köszönöm lányok,viszont kívánom!

csongi írta...

Canelle et Vanillie oldaláról én is elkészítettem ezt a töltött kekszet, szerintem is nagyon-nagyon finom.

Orsi írta...

Én azóta már csináltam csokisat is,az is nagyon fincsi :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena