2009. április 11.

Rigó Jancsi torta és csoki gyurma

Jól megszokott íz,ünnepi külső,és egy fontos újdonság.A "CSOKI GYURMA"!Nézzétek ott azt a csoki rózsát,azt én csináltam.És hogy milyen egyszerű azt el sem fogjátok hinni.Csupán csokoládé és méz.Ennyi!És egy jól gyúrható,alakítható masszát kapunk.Igaz ebben a nagy melegben kicsit olvad,de kifejlesztettem ám erre is trükköket:) Nekem már beindult a fantáziám, rengeteg féle díszt lehet belőle csinálni,ráadásul fehér-,ét-,és tejcsokival is variálhatjuk.A képen lévő rózsa tejcsokoládéból van például.De milyen szép lehet fehércsokiból is?! És hogy hogyan is csináltam?Felolvasztottam 50g csokoládét amibe egy kiskanálnyi mézet csorgattam ami 15g mézet jelent.Ezt egyneművé kavartam és kész is,először én sem hittem a szememnek... Ennyiből lett egy közepes méretű rózsa,és még maradt is egy kicsi,amivel kicsicsaj még jól elszórakozott,készült egy kis nyuszika is:) Ha meleg van ,mint most is,ugye a csoki olvad,úgyhogy pár percre betettem a hűtőbe egy frissentartó fóliába és a gumikesztyűt-amivel dolgoztam- is betettem a mélyhűtőbe,így a kezem melege a csokit nem olvasztotta meg olyan hamar.Ráadásul én a gumikesztyűt azért is ajánlanám,mert így nem marad rajta az ujjlenyomatunk pl. a rózsa szirmain. A rózsához a masszából kicsíptem egy darabkát a többit két fólia között nyújtottam viszonylag vékonyra,majd kis pogácsaszagatóval korongokat vágtam belőle.A darabkából egy golyót formáltam és az egyik felét csúcsosra nyújtottam.Szóval olyasmi mint egy körte,a felső fele talán kicsit vékonyabb.És erre jönnek aztán a korongok,mint egy-egy szirom. Na és az íze?Isteni!Olyan mint a Toblerone. Egyszóval szuper,remek,tökéletes -én el vagyok tőle ájulva.Egy egész világ nyílt most meg előttem.

23 comments:

Marilyn írta...

Nagyon szép torta! És nagyon jó ötlet ez a csokigyurma! :)

Fahéj és Feta írta...

Nagyon szép lett a rózsa! Tuti kipróbálom, de sajnos most 1 hónapig nem ehetek csokit :(.

Belly írta...

Szia!

Gyönyörű ez a rózsa,ki fogom próbálni ezt a gyurmát

Ildinyó írta...

Fantasztikusan néz ki ez a torta! Gratulálok hozzá! És ez a csokigyurma, remek ötlet!!! Én is biztos hogy ki fogom próbálni egyszer!
Üdv

citromfű írta...

Szia! Nagy ötlet, ki fogom próbálni! Nagyon szép lett a rózsa!

Ottis írta...

Szia, szép a tortád!Ügyes vagy, mint mindig!

Orsi írta...

Köszi mindenkinek,aztán jó kreatívkodást!
FF ,neked kitartást!
És egy kicsit megkésve,de mindenkinek kellemes ünnepet kívánok!

Csibe írta...

Nagyon szép a tortád! Ügyes vagy!

Csenge írta...

Juj, Orsi ez annyira nagyon..... <3

Receptgyűjtő írta...

Orsi, nagyon ügyes vagy, egyszerű, de rendkívül mutatós a tortád, ügyesen elkészítetted a rózsát! :-)
Marica

Rebaba írta...

Nagyon szép lett! A csokigyurmával már én is kacérkodtam, de a gondolattól tovább nem jutottam eddig...

KataKonyha írta...

Nagyon ügyes vagy, és nem csak a torta tetszik, hanem a blogod is. Ezután gyakran jövök hozzád!

Orsi írta...

Köszönöm még egyszer.Kata örülök!

dorothy62 írta...

Hello, nagyon jó ötlet a csokirózsa, ki fogom próbálni, cserébe én is adok neked valamit, nézd meg miket lehet formázni pillecukorból (nálam, fondan címszó alatt).

Orsi írta...

Dorthy,örülök hogy tetszik!
A te tortáidat,én már kívülről fújom,rendszeresen olvaslak ám téged!
Sőt a "fondant" ötlete is tőled jöött,úgyhogy köszönöm neked!
Amúgy a csokirózsával sztem kicsit nehezebb dolgod lesz mint egy jó fondanttal,de várom az eredményt!

Vali írta...

Ez nagyon tetszik. Hamarosan én is kipróbálom.

Névtelen írta...

Szia Orsi! Kipróbáltam a csokigyurmát, de nekem nem sikerült. Fogalmam nincs, mi lehetett a baj, pontosan lemértem a hozzávalókat, de nekem túrószerű állaga lett, nem állt össze egyáltalán. Próbáltam még kis csokit tenni hozzá, aztán még kis mézet, de sehogy sem sikerült (fehércsokiból csináltam). Úgyhogy ma kiskanállal fogjuk szépen elmajszolni. :) De nem hagy nyugodni a dolog, én is akarok csokirózsát! :) Nincs ötleted, hogy mit szúrtam el?
A mézet már akkor beleteszed, mikor a csokit olvasztod? Mert én csak utána tettem bele, ez lehet a baj?
Kriszta

Orsi írta...

Szia!
Nem,én is az olvasztás után szoktam a mézet beletenni...

Nem lehet, hogy túlmelegítetted a csokit,akkor szokott túrósodni.
De valami rémlik,hogy egyszer én is így jártam.
Azt is el tudom képzelni amúgy,hogy csoki függő a dolog.

Örülök,hogy nem hagy nyugodni a dolog,azt ajánlom próbálkozz kicsi mennyiségekkel,és próbáld ki többféle csokiből(ét,tejből is),és többféle márkából is.Bár elvileg fehércsokiből is működnie kell...
Majd írj,hogy mire jutottál!
Üdv!

Névtelen írta...

Szia, na megpróbáltam megint másfajta márkájú csokiból (most étből), és szuper lett! :)
Kriszta

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon szép a rózsád :) Nekem szombatra kell tortát sütnöm. Szerinted ha holnapra megcsinálom a rózsákat a tetejére, akkor lesz valami bajuk a hűtőben 3 nap alatt?

Orsi írta...

Szia!
Én nem hinném, hogy bármi baja lenne...
Jó sütögetést!

Névtelen írta...

Köszi :)

Rapunzel-Keresztanya írta...

Szia! Egy másik oldalon találtam meg a receptet, de ott azt írták, melegítsük meg a mézet... jó megmelegítettem kb testhőnyire, és belekevertem, először túrószerű volt. de összegyúrtam és szép az állaga. Amúgy neked is ilyen nedves? Direkt sokáig nyújtottam gyúrtam, hogy kicsöpögjön a zsiradék belőle, de nem kéne szárazabbnak lennie?

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena