2009. május 31.

Epres-csókos

Eper szezon van ,ki kell használni.Én nem tudom ,más hogy van vele,de eper szezon előtt egy csomó ötletem,tervem volt,hogy mit is fogok csinálni ebből a gyönyörű bogyós gyümölcsből,most meg nem tudom mit kezdjek vele,semmi izgalmas nem jut eszembe...elszállt az ihlet. Azért még egy epertortára futotta...Egy csajos-csókos-habos tortára:) Hozzávalók:
  • Piskóta
  • 2tojás
  • 2ek víz
  • 4-4ek. cukor,liszt
  • fél teáskanálnyi sütőpor
  • citromhéj
A tojások fehérjét csipet sóval habbá vertem.A sárgákat a langyos vízzel és a cukorral fehéredésig vertem,majd kanalanként belekavartam a sütőporos lisztet,és a lereszelt citromhéjat is.A végén a tojásfehérjével lazítottam,és egy kisebb,gübésebb jénaiban sütöttem.Persze előbb vajaztam, liszteztem a tálat.Tűpróbáig közepes hőfokon sült.
  • Krém:
  • 3dl tejszín
  • 2 tojásfehérje
  • 3-4 maroknyi eper
  • ízlés és eper édessége szerint porcukor
  • 1 cs. zselatinfix
A megmosott epret villával összetörtem,úgy hogy maradjanak benne harapható darabkák is.A tojásfehérjét porcukorral kemény habbá vertem,majd bele öntöttem a megtört epret.A tejszínt is felvertem a zselatinfixszel,majd ebbe öntöttem az epres tojáshabot,majd korrigáltam még cukorral.Pár órára hűtőbe raktam hogy kicsit dermedjen,ugyanis az eper eléggé felhígítja,de a zselatin a hűtő hatására teszi a dolgát(azért így sem kell egy nagyon sűrű krémre számítani). Aztán végül a piskótát három részre vágtam,meglocsoltam kis meggypálinkával betöltöttem a krémmel kívül-belül,majd francia habcsókkal díszítettem. A habcsók a Szakácsok könyvében leírt módon készült,ahol8 tojásfehérjéhez 500g porcukrot ajánlanak.A tojásfehérjéhez folyamatosan kell adagolni a porcukor felét,majd ha már kemény a hab, a másik felét fakanállal hozzákeverni.Habzsákba tölteni,formázni.120 fokra előmelegített sütőbe dugni,kikapcsolni a sütőt és a sütő ajtaját egy fakanállal kitámasztani,majd hagyni min. 8 órát száradni.Azt is tanácsolják hogy a tojásfehérjét 2-3 napig tartsuk letakart tálban szobahőmérsékleten.Nekem ehhez most nem volt időm,legközelebb viszont kipróbálom,mert most a szokásos Lajos Mari recept eredménye jobban tetszett(dupla mennyiségű kristálycukor mint amennyi fehérje,gőz fölött verve,hasonló sütési technika mint az előbbinél),mint ez. Érdemes már a készítése napján elfogyasztani,mert egy éjszaka után a habcsók már magába szív némi krémet és kicsit megplöttyed.Igaz ez csak a látványban nyújt némi bibit,ízben nem sokat.

2 comments:

anyamanya írta...

Tüneményes! :)

trinity írta...

Szerintem is bájos a kis tündérrel és nagyon finom lehet!!!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena