2009. május 7.

Tavasz torta

Alias joghurtos eper torta. Eredetileg málna tortának álmodtam meg,de nem bírtam nyárig várni(és sajnos a mi fagyasztónkban nem sok málna terem,pedig fagyasztott málnából is isteni lehet),úgyhogy gondoltam előkostolom epresen.Jól tettem,mostmár a nyári torta is egészen biztos hogy elkészül,mert nagyon ízlik ez is.A textúrák csodásan harmonizálnak!Könnyed,habos, gyümölcsös,rózsaszín,az ember ránéz és jó kedve lesz tőle.:) Hozzávalók:
  • Piskóta:
  • 3tojás
  • 2ek víz
  • 5ek liszt
  • 5 ek.cukor
  • kis sütőpor
A tojásokat szétválasztom,a fehérjéket sóval és 2 ek. cukorral felverem.A sárgákat a cukorral és vízzel fehéredésig verem,majd fakanállal belekeverem a sütőporos lisztet végül a fehérjehabot is.Előmelegített sütőben kb 12 perc alatt megsütöm,majd ha kihűlt kettévágom.
  • Epres krém:
  • 450g epres joghurt
  • 2dl tejszín
  • némi cukor
  • 1 csomag zselatinfix
Felverem a tejszínt a zselatinfixxel majd hozzáadom a joghurtot és evvel tovább verem,ha kell cukrozom.Félreteszem. /Vegyetek sok epret és csináljátok sima joghurtból az epres joghurtot!Sokkal finomabb mint a boltban kapható./
  • Fehér krém:
  • 450g 20%os tejföl
  • 2,5 dl tejszín
  • ízlés szerint cukor
  • 1 cs zselatinfix
A tejföl és a tejszín mennyei páros,egyszerűen imádom.Ha valaki még nem próbálta volna,akkor most mindenképp.Zselatin nélkül csodás pohárkrém! Ezt hasonlóan csináltam az epres krémhez.
  • Eper zselé
  • 300 g eper
  • 150g cukor
  • víz
  • 1 cs zselatin
Az előbb olyan békésen írtam erről a sütiről,azért voltak ám vele gubancok,volt olyan érzésem közben hogy aznap nem kellett volna felkelnem:) Illetve nem is a tortával hanem a zselével, ami nem akart megkötni...aztán mikor megkötött alig tudtam a torta közepére helyezni...nade szerintem ez az én bénaságom volt.Mindenesetre többé nem cserélem le a horváth rozi zselatinját. Szóval :a cukorból és annyi vízből ami bőven ellepi cukorszirupot főzök,majd ebbe beledobom a megmosott kissé feldarabolt epret.Pár percet főzöm együtt,majd leturmixolom és átszűröm.Ezt aztán visszateszem a tűzre és hozzáadom a feloldott zselatint.Vizezett formába öntöm és hagyom kihűlni.Én szándékosan kisebb edénykét választottam mint a torta átmérője,amit ki is béleltem folpackkal,dehát még így sem volt gyerekjáték leválasztani onnan(mert a vizezést persze elfelejtettem khm...) Összeállítás:
  • Az egyik tortalapot vissza teszem a kapcsos tortaformába.Erre kerül az epres krém harmada,majd a zselé a torta közepére.Ennek tetejére a fehér krém,köré meg az epres.Persze hogy a tejfölös krém ne folyjon szét szükség van egy karimára is,de igazából teljesen fölöslegesnek találtam végül is,mivel a szín annyira nem tér el ,nagyon észre se lehet venni hogy a széle,meg az alsó réteg más színű.(Úgyhogy legközelebb lelkiismeret furdalás nélkül teszem az alsó tortalapra az egész epres krémet.)És akkor erre ráteszem a tortalapot.Érdemes egy éjszakát pihentetni hogy barátkozzanak az ízek.Porcukorral és egy kis maradék krémmel díszítem.
  • Aztán hajrá!Én pár órája kezdtem meg, már több mint fele hiányzik(és csak 3!!! ettünk belőle)

6 comments:

Csibe írta...

Nagyon guszta! Ha már ehetek "aprómagvasokat" ki fogom próbálni ;)

trinity írta...

Szépséges!!Ezek az epresek a gyengéim:)))

miss Muffin írta...

Guszta! :)Imádok tortát sütni!! :)) Csak nincs aki megegye.. :(

Orsi írta...

Köszi!
Csibe,mindenképp!
Trinity,nekem is:)
mM,én is imádok,de nálunk nincsenek ilyen problémák:)))

Ottis írta...

Nagyon szép lett a tortád, és tetszik a recept is..lassan itt van Ákosom szülinapja, még az is lehet hogy ezt választom :-)

Orsi írta...

Ottis köszönöm!Megtisztelő lenne:)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena