2009. június 14.

Kókusz kocka tovább gondolva

A kókusz megy a csokival,a csoki a meggyel, a meggy a fehércsokival...
Sajnos az ötlet nem saját,valamilyen külföldi blogon láttam,de már sehol nem találom,a receptet sem olvastam el csak a kép maradt meg,de ez pont elég is volt nekem.Úgyhogy 2 kókusz szelet közé fehércsoki mousse került amin édes meggy darabok csücsülnek.
Kókusz kocka:
  • 10dkg margarin
  • 35dkg cukor
  • 60dkg liszt
  • 3 ek. méz
  • 3 tojás
  • 3dl tej
  • 1 cs. sütőpor
A margarint kicsit felmelegítem majd a cukorral habosra kavarom,hozzá ütöm a 3 tojást,meg a 3ek mézet is hozzá csurgatom majd evvel is egyneműsítem.A lisztet összekeverem a sütőporral és felváltva a tejjel hozzáadom a masszához.Mindezt robotgéppel.Előmelegített sütőben ,nagy tepsiben sütöm,míg aranybarna lesz.Hagyom teljesen kihűlni majd feldarabolom. Én most csak 4 10x10 cm-es kockát vágtam,a többit hagyományosan kisebbekre .Ezeket a nagyokat még vízszintesen ketté vágtam.
  • 25 dkg vaj
  • 18dkg cukor
  • 5ek tej
  • 4ek kakaó
A cukrot,kakaót tejet folyamatos kavargatás mellett összeolvasztom,majd a hozzáadom a vajat,és ha teljesen felolvadt hagyom még pár percet főni.A sütiket ebbe mártogatom,majd kókuszba vagy dióba forgatom.(én utóbbit azt hiszem jobban szeretem)
Fehércsoki mousse
Ez volt a gasztropuccs,ami végül sikersztorival zárult...Nem épp olyan lett amilyet szerettem volna,nem lett egy masszív krém,de hülye vagyok,nem tudom egy moussetől mért vártam ilyeneket... Az első sütit mégis evvel töltöttem:pár evőkanál a habból,majd pár meggy kicsi darabokra vágva,és rá a felső kókusz szelet.Hát ez szegény halálra nyomta mousset...halott ötlet volt.
Ekkor gondoltam egyet a mousset egy laposabb dobozba öntöttem amit előbb átlátszó fóliával kibéleltem,és bedugtam a mélyhűtőbe vagy 3-4 órára.Varázslat történt!A moussból egy elképesztően krémes,könnyű fagyi lett.A kis légbuborékok miatt egy olyan tökéletes fagyi lett,amit én még soha nem csináltam.Nincs benne se jégkristály,egyből lehet kanalazni,és annyira krémes..!És mivel fagyigépem nincs,viszont a nyár meg itt van,a technika jobbkor sem jöhetett volna.Úgyhogy folyt. köv. további ízvariácókban.
  • 10dkg fehércsoki
  • 3 tojás
  • 2ek cukor
A fehércsokoládét felolvasztom,hagyom kissé hűlni.A tojásfehérjét csipet sóval kemény habbá verem.A tojássárgákat a cukorral fehéredésig verem,majd a fehércsokit is hozzáöntöm.A tojáshab harmadával lazítom,majd jöhet a többi is ,amivel óvatosan teljesen egyneműsítem.Mehet a hűtőbe vagy 3 órára...majd a fagyasztóba további pár órára. A megdermedt mousset kiborítom,lehúzom róla a fóliát és kockákra vágom(gyorsan-gyorsan és ügyesen,mert ez nem parfé szerű),majd 2-2 süti közé teszem. A kókusz kockákból érdemesebb inkább 6x6 os kockákt vágni,az enyémek nagyon nagy adagok,nem is lett elég nekük a mousse. Sajnos a fagyi gyorsabb volt nálam,és a kattogtatás előtt olvadozni kezdett,de ez van,ez igazi...

6 comments:

starfokker írta...

jól hangzik, biztos finom is:D

szepyke írta...

Imádom a kókusz! Egyszerűen imádom. És ez pazarul néz ki!

Wise Lady írta...

Ilyen fiatalon már ennyire kreatív vagy, hova fogsz még fejlődni? Remélem pár év múlva téged látunk sütögetni a tévében, vagy tiéd lesz egy híres cukrászda, ilyesmi.

Csibe írta...

Imádjuk a kókusz kockát. Ez a "változat" szuper!

trinity írta...

Nekem is az jutott eszembe, ami Wise Ladynek....Ebből még lesz valami:))))

Orsi írta...

Aranyosak vagytok!:))) Hát remélem...

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena