2009. június 12.

Mini rétes

Amióta Cannelle et Vanille-n megláttam a mini réteseket,azóta ezt kívánom.Pedig nem vagyok egy nagy rétes rajongó...dehát ezt teszi pár profi fotó.És ma végre sikerült megcsinálni!!Kész réteslapból csináltam,mert még egyelőre nem érzek nagy késztetést ,hogy kézzel gyártsam ezt is,de majd biztosan eljön ennek is az ideje. Végre itt a nyár,ma a suliban is sütögethettem egy pár órát a skacokkal.Cseresznyés pitét sütöttünk,meg palacsintát.Nagyon finom lett mindkettő,megnyugtató volt amikor a tepsiben egy morzsa sem maradt,mert miközben csináltuk néha kivert a víz,hogy ebből úristen mi lesz már megint. De ugye minden jó ha a vége jó!Ráadásul Esztitől kaptam meggyet is,ebből készüt ez a rétes is.A cseresznyés pite receptjét meg majd felrakom mindenképp,mert tényleg nagyon finom,csak az a baj hogy nem fényképeztem ma,meg tegnapelőtt sem amikor itthon próbasütöttem.Hú de a héten már nem sütök több cseresznyés meggyeset Mini rétes:
  • 1 csomag réteslap
  • ~10dkg margarin
  • meggy,dió,lekvár,darált keksz vagy ami éppen otthon akad
  • méz
Ezeket a mini réteseket nem csak azért szeretem mert nagyon mutatósak,és ínycsiklandozóak,de nagyon jól variálható is.Egyszerre csinálhatunk rengeteg félét,és olyan jóóó velük pepecselni.Én most teljesen a kamra tartalmára hagyatkoztam,mindenből volt egy kicsi,én azt most felhasználtam. Először is vettem egy lapot amit lekentem olvasztott margarinnal,majd jött a következő egy kicsit azt is,ezt négyfelé vágtam,majd erre jött a töltelék.Én diós-meggyeset,diós-szilvalekvárosat,meggyes-mandulásat,kakaós kekszes-meggyeset,kakaós kókuszosat csináltam.Mindegyik meggyes alá szórtam egy kis darált kekszet,féltem hogy levet fog ereszteni,de nem ,nem lett volna muszáj tennem.A diós töltelék darált dió némi cukorral és forró víz keveréke.A kókuszos:kókusz kakaóval keverve,egy kis olvasztott vajjal,és forró vízzel.Ez volt hugi kedvence,vanília fagyival tényleg isteni volt. Aztán a kis tekercseket,mézes vajas kencével kentem le,amitől nagyon finom ropogós és fényes lett,és még most jópár órával a sütés után is ugyanolyan ropogós.

4 comments:

Csibe írta...

Nagyon kis guszták!!!

trinity írta...

Ötletnek is szenzációs!!!

Wise Lady írta...

Igen, fogok ilyet sütni!

Ottis írta...

Nézz be hozzám :-)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena