2009. június 22.

Sajttorta

Olcsó,egyszerű és nagyon finom.Jah és alakbarát.Csupán némi joghurt,ricotta, keksz,jó jóó egy kis vaj is...meg amúgy az egész torta kicsi,és nincs képe az embernek egyedül a fél tortát felfalni.És egy ilyen picike szeletke csakis jót tehet az embernek,kívül-belül.Amúgy Anna Olson receptje,icipici alakításokkal,egyre jobban szeretem ezt a csajt. Más.Ricotta.Én most vettem először Nekem azt mondták,hogy a ricotta az orda.Hát akkor vagy ez nem volt ricotta vagy hazudtak nekem.Mert ez nem olyan...ízileg,állagban nem is gondoltam.Most akkor mi van?
Hozzávalók:
  • 15dkg darált keksz
  • citromhéj
  • 7 dkg vaj olvasztva
  • 25dkg ricotta
  • 450g joghurt
  • 1 tojás
  • 5 ek.cukor
A kekszet vajat és citromhéjat összekeverjük és egy kb 16cm átmérőjű jénai tál fedelébe lapogatjuk.Bedugjuk a sütőbe 10 percre,majd hagyjuk kihűlni.A joghurtot lecsepegtetjük(szűrő+gézlap vagy kávéfilter),ez minimum 2 óra,hogy jó sűrű legyen.Ehhez hozzákeverjük a félzsíros,krémes ricottát, a cukrot meg a tojást.Ráöntjük a keksz alapra és újra 20 percig sütjük. Valamilyen gyümölcs még tudja fokozni az élvezeti értékét.Például barack,mert most az érik.

4 megjegyzés:

trinity írta...

Szép lett, mint mindig....
Ricotta: a nálunk kapható inkább a túróra emlékeztet és semleges ízű....Szerintem.

Orsi írta...

Köszi Trinity!
Ez is semleges ízű volt és krémes,engem Philadelphiára emlékeztetett,de az oradának van egy jellegzetes íze.

Névtelen írta...

Szeretném megkérdezni,hogy milyen kekszet érdemes választani hozzá, mert gondolom nem a háztartásit???

Orsi írta...

Igazából bármilyen jó!De ajánlom a Győrié. zabfalatokat,abból biztos nagyon finom lesz.
JÓ sütögetést!:)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Működteti a Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena