2009. július 18.

Morzsás gyümölcsös lepény

Végre!Már ígértem rég ezt a receptet,ez az amivel a suliban is "debütáltam".Nagyon egyszerű sütiről van szó,ami rettentő finom.Az alja egy igazi tömzsi vajas tészta,rajta friss gyümölccsel,és ropogós morzsával a tetején.
Most szilvával és sárgabarackkal csináltam,és a tésztájába egy kis fahéj meg citromhéj is került.De készült már cseresznyével és meggyel is,akkor a tetejére mandulát is szórtam,a tésztájába meg egy kis mandulaaromát tettem.Isteni volt!
Hozzávalók:
  • 56 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 20dkg cukor
  • 4 tojás
  • 16 ek tej
  • 34 dkg vaj vagy margarin
  • 10 dkg liszt
  • 10dkg cukor
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • kb 70 dkg gyümölcs
  • fahéj
A lisztet, sütőport,fahéjat és a cukrot na meg egy csipet sót keverjünk össze,majd törjük hozzá a tojásokat,és adjuk hozzá a tejet meg a megolvasztott vajat is.Robotgéppel keverjük egynemű masszává.A sűrű tésztát öntsük egy előkészített gáztepsibe .A megtisztított,feldarabolt gyümölcsöt oszlassuk el rajta,majd szórjuk meg a liszt,cukor és vaj keverékéből készült morzsával.Előmelegített sütőben tűpróbáig süssük.Ilyenkor sajnálom, hogy nincs puccos sütőnk,mert így nem sikerül soha elérni hogy a morzsa szépen megpiruljon,mondjuk nem akkora probléma,mert így sem marad soha egy morzsa sem.

1 comments:

trinity írta...

Szép és finom, megint!!!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena