Translate

2009. augusztus 26.

A hagyományok jegyében:Rácsos linzer

A nagy csönd és a sok különlegesség után jöjjön egy jól ismert süteményünk,a rácsos linzer.
Nemrég nagyon kedves barátaimból próbáltam kicsalogatni a kedvenc sütijeiket.És hát kiderült hogy a krémes sütiket egyáltalán nem kedvelik,a hagyományosakat viszont annál inkább,azokat amiket még a nagymamáink sütöttek.Hát jó...ha az kell azt sütök.Nagyon szeretek a barátaimnak sütit ajándékozni,sőt vendégségbe se megyek el soha süti nélkül.Szerintem ennél jobb ajándék nincs is.
Ez a süti azért is jó volt, mert egy kicsit kizökkentett a különlegesebb desszertek sorából és rájöttem, hogy egy egyszerű házias sütemény is tud akkora élvezetet nyújtani mint egy különleges mousse.
Hozzávalók:
  • 50dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 25 dkg margarin
  • 20dkg porcukor
  • 1 cs.vaníliás cukor
  • 2 egész tojás
  • fél citrom leve és héja
  • csipet só
  • 10dkg dió
  • lekvár
A lisztet a sütőporral,sóval összekeverjük,majd elmorzsoljuk a hideg margarinnal.A többi hozzávalót is hozzáadjuk és gyorsan tésztát gyúrunk belőle.Folpackba csomagoljuk és min. fél órára hűtőbe rakjuk.A diót durvára aprítjuk és száraz serpenyőben kicsit megpirítjuk .
A pihent tészta 2/3-át kinyújtjuk,érdemes sütőpapíron csinálni,így egyszerű a tepsibe átrakni.(a tepsi a nagyobb méretű)A tésztát jó bőségesen megkenjük valamilyen lekvárral.Én most barackkal kentem,de úgy emlékszem mamáék szilvával szokták.Ezt megszórjuk a finoman illatozó dióval,majd a maradék tésztából készült kígyócskákkal berácsozzuk.
Előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük.A végén porcukorral is megszórhatjuk.

8 megjegyzés:

szepyke írta...

Imádom. Nagyon imádom!

Hogy állsz a cukrászdával? Alakulnak a dolgok? Nagyon drukkolok neked!:D

Orsi írta...

Köszönöm:)
Most szeptemberben lesz a tanfolyam.Már nagyon várom:)Aztán majd meglátjuk a folytatást...

keriann írta...

Szia! Egy jó ideje olvasgatlak már, mert irtó szép na meg nagyon finom dolgokat csinálsz. Viszont tegnap ki akartam próbalni a csokis trüffelkrém receptet tortához és egysze´ruen nem verodott fel nekem a tejszín. Van öteleted, hogy miért? Veled törtönt már ilyen? Nagyon idegesito volt :(

Orsi írta...

Szia keriann!
Igen,képzelem milyen érzés...habár nekem általában szerencsém van a tejszínekkel.
A sima behűtött tejszín nem verődött fel,vagy már a csokis tejszín(gondolom a marcipános trüffel torta krémjét csináltad)?

trinity írta...

Igen, igen:a gyerekkor ízei...
Nálunk is gyakori volt ez a finom linzer!!!

keriann írta...

Hat eloszor a csokisat probaltam felverni, nem lett belole semmi. aztan volt meg egy doboz ugyanolyan tejszinem is, azt megprobaltam siman felverni, az sem ment. Mert gondoltam, h max az lehetett a baj, hogy nem volt elegge behutve a csokis tekszin, de a sima az vegig a hutoben kuksolt, szoval mennie kellett volna. Persze a baratomnak akartam szulinapi tortat, hat nem jott be, illetve ejjel 12kor meg nekialltam pudigos kremet csinalni, ami nem lett olyan jo, de elment azert.

Orsi írta...

Hát igen akkor tuti a tejszín a hibás.Már többeket hallottam panaszkodni,de a nagyok szerint a Cserpes tejszín a legjobb.Igaz én még nem használtam...
Sajnálom hogy nem sikerült!
A csokisat zselatinnal sem tudtad megmenteni?

Wise Lady írta...

Igen-igen! Légy szíves őrizni a hagyományokat is. Nagyon guszta lett.