2009. szeptember 27.

Citrom mousse csokis piskótán

A csokoládé és a citrom ha elsőre nem is képzelnénk,nagyon jó kis páros.Tökéletesen kiegészítik egymást.Imádom,a két kedvencem házasítása.
Citrom mousse:
  • 2 tojás sárgája
  • 2ek. cukor
  • 10 dkg fehércsokoládé
  • 2,5dl tejszín
  • fél cs. zselatinfix
  • 2 ek. porcukor
  • fél citrom leve
Csokoládés piskóta:Pl. ez,lényeg hogy szaftos legyen

A fehércsokit felolvasztjuk majd félre tesszük.A tojások sárgáját 2ek cukorral fehéredésig verjük.Belekavarjuk az olvadt csokit,és a fél citrom levét vagy többet(az én citromom nagyon lédús volt,tessék kóstolni)A tejszínt felverjük a zselatinfixszel és 2ek porcukorral.A citromos fehércsokis habbal alaposan összeforgatjuk,majd formákba nyomjuk.A piskótából 8 db korongot vágunk és a krémek tetejére nyomjuk.Én most nem sütöttem neki külön piskótát,éppen lúdanyó csokis háromtej sütije állta a próbát nálunk,úgyhogy abból vágtam 4 kört,amiket aztán feleztem.Isteni komolyan mondom!
A formákat aztán egy éjszakára hűtőbe,reggel meg egy órácskát a fagyasztóba tesszük,majd ügyesen kivesszük a formákból és csoki díszekkel ,citromhéjjal díszítjük.
Még tudnám fokozni egy kicsit:) a közepébe egy kis csokoládé ganache még nagyon jól ellene.Majd legközelebb!

8 comments:

egycsipet írta...

Gyönyörű! :)

anazar írta...

Csinos!

Wise Lady írta...

Fantasztikus!

Csibe írta...

Milyen szééép!

Száva írta...

Ahogy megnyílt a lap és megláttam a sütidet, az jutott eszembe, hogy ilyen cukrásznövendéket, aki olyan sütit készít, amit nincs is kedvem megenni... bűn lenne:) nagyon szép!
Aztán beléptem, hogy leírjam neked és láttam, hogy nem lesz újdonság.
Hajrá Orsi!!!:)

Orsi írta...

Köszi mindenkinek!Száva kedves vagy! :))

napmátka írta...

Ez csodaszép lett, gratulálok - és nagyon szeretem a citromosat!

chriesi írta...

Ez csúcs!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena