2009. szeptember 20.

Diplomata torta

Ez a torta mondhatni egy erdélyi specialitás.A cukrászdákban többnyire alagút formában találhatunk rá,ízben kicsit az oroszkrém tortához hasonlít.
A sütemény piskótáját triplesec-kel locsolják meg,a tejszínes krémbe pedig kandírozott narancs és egy kicsike rum is jár.Úgyhogy a diplomata szelet egy igazi felnőtt sütemény.Nemcsak az alkohol miatt ,a narancshéj enyhén kesernyés íze sem szokott a lurkóknak ízleni.Annál inkább az apukáknak meg a nagylányoknak.Komolyan mondom fantasztikus ízvilág,pont az apukám szülinapjára teremtetett.
Hozzávalók:
  • könnyű piskóta 5 tojásból
  • 1 l tejszín
  • 5 friss tojás
  • 20dkg cukor
  • vanília kivonat
  • 2 cs. zselatinfix(40g zselatin a könyv szerint)
  • 150 ml triplesec
  • 150g kandírozott narancshéj
  • 15 ml rum
A tejszínt felverjük az egyik zselatin fixszel,majd hűtőbe rakjuk(.Én ilyenkor felesben szoktam növényi és igazi tejszínt keverni,mert az igazi tejszín ára lassan lassan megfizethetetlenné kezd válni...) A tojásokat szétválasztjuk.A fehérjét csipet sóval és 5 ek cukorral kemény habbá verjük.A tojássárgákat a maradék cukorral és egy kávéskanálnyi vanília kivonattal gőz fölött habosra keverjük,majd a gőz fölül levéve hűlésig tovább kavarjuk.Közben beletesszük a másik zselatinfixet is,ami ha megérzésem nem csal teljesen fölösleges.Van egy sejtésem hogy ez a por csak a tejszínnél működik,mert ez a krém nem kötött meg annyira amennyire számítottam.A végeredmény egy nagyon könnyű habos krém lett.Én most már hogy kóstoltam ezen nem változtatnék,tökéletes így.De az is igaz hogy így cukiban például nem lehetne eladni. Szóval, folytatva a receptet:a tojásos krémbe beletesszük a narancsot,a rumot és a tojásfehérjével is óvatosan összeforgatjuk.Aztán a tejszín felét is belekavarjuk óvatosan.
A piskótát két részre vágjuk,az alsó lapot visszatesszük a kapcsos tortaforma aljára majd meglocsoljuk a triplesec-kel.Belekanalazzuk a krémet,majd a másik lappal lezárjuk,és egy éjszakára hűtőbe tesszük.Másnap a maradék tejszínnel díszítjük,majd élvezzük az élet habos oldalát.

11 megjegyzés:

Andi írta...

Gratulálok! Gyönyörű! És még erdélyi is ... csak finom lehet. De nem ígérem, hogy megpróbálom. :-)

egycsipet írta...

Csodaszép lett! :)

Ottis írta...

Ügyes vagy, mint mindig. Igaz én gyerekkoromban annyi diplomata szeletet megettem, hogy azóta sem kívánom :-) Apukám cukrászdát üzemeltett, ú.h. mindig hozott. Egyébként rajtam kívűl minden felnőtt imádja :-)

Belly írta...

Nagyon szép.Jó lenne egy szelet.

Jutka írta...

Waw imádom, nagyon szép lett. Gratulálok

Orsi írta...

köszi:)
Ottis,nálam pont fordítva van,gyerekkoromban nagyon nem szerettem,most meg nagyonis.
Nem is tudtam hogy te ilyen cukrász háttérrel rendelkezel:)))

KataKonyha írta...

Orsi, ez gyönyörű, gratulálok! Nekem jöhetne egy nagy szelet belőle...

Judith írta...

O, az volt otthon a kedvenc cukrasz sutim! Olyan finom tud lenni! A tied is gyonyoru lett, elmentem a receptet!

Orsi írta...

Köszönöm!Hát igen nagyon finom,és nekem olyan különleges,ünnepélyes..

Névtelen írta...

Nagyon ügyes vagy ilyen fiatalon. Külön dícséret azért, hogy az erdélyi ízeket megőrzöd.

Orsi írta...

köszönöm:)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Működteti a Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena