2009. szeptember 25.

A tortadíszítő tanfolyam

Irtó izgalmasan indult a hetem. Már régóta vártam ezt a két napot, most végre elérkezett. Hogy hol voltam? Cukrász tanfolyamon! Méghozzá torta díszítőn! Na de kezdem inkább az előzményekkel...
Kezdődött mindez nyár elején, amikor is írtam egy bejegyzést amelyben segítséget kértem tőletek,munka ügyben. Sokan írtatok ,sok tanácsot kaptam, ezeket igyekeztem meg is fogadni. Adél írt például nekem pár cukrászdát és linket, ahol próbálkozhatnék.Én írtam is mindegyiknek,sőt még egy pár nekem is eszembe jutott, úgyhogy őket sem hagytam ki. Egy napon aztán e-mail érkezett...a Nándori cukrászdától.Nagyon meglepődtem, őszintén nem is ismertem a cukrászdát,semmi információm nem volt róla, pedig mint később kiderült igen ismert cukrászda.Szóval egy-két e-mail után már találkoztunk is Nándori Lászlóval,a hely tulajdonosával.Kellemesen elbeszélgettünk, nagyon kedves volt,és nagyon készséges.Elmondta, hogy nagyon tetszik,hogy ilyen fiatalon tudom, hogy mit szeretnék csinálni, aztán kaptam egy- két kritikát is a receptjeimmel kapcsolatban:) Mondta,hogy szeretne mindenképp támogatni,de pillanatnyilag munkát nem tud adni...viszont felajánlott egy tanfolyamot. Ezt a bizonyost!És emellett ha szeretnék bármikor bemehetek a cukrászdába is, mindenben nagyon szívesen segít. A beszélgetés után a műhelyben is szétnézhettem, igazán nagy élmény volt,és a fiúk-lányok is nagyon kedvesek voltak.
Egy ideig nem igazán akartam elhinni hogy ilyen van, hogy még vannak ilyen jó emberek. Pedig nagyon is vannak! Ezt amúgy tapasztalom itt a blogon is, általatok!
És akkor térjünk vissza a tanfolyamra. Nagyon izgultam,fogalmam sem volt milyen ez,hogy működik. Egy fiatal lánnyal mentünk,ő már gyakorlaton van a Nándoriban.(Közben amúgy azt is megtudtam hogy már most is elkezdhetném megcsinálni az egy éves OKJ-s képzést,ha bírnám...de gimi mellett majdnem hogy lehetetlen.És ha már a gimit választottam,elvégzem azt tisztességesen aztán utána jöhet az az egy év.)
Maga a tanfolyam Szigetszentmiklóson volt,a Bakó Hungária egy műhelyében. Vicces volt,eléggé kilógtam a sorból, már megint én voltam a legfiatalabb, semmi cukrász végzettség... még gyakorlat se sűrűn...mindenki fehér cuccban,én meg virítottam ott egyedül a kis pink nadrágomban. De ez egyáltalán nem zavart,nem éreztem magam különcnek, mindenki nagyon kedves volt és a lelkesedés is hajtott, élveztem minden egyes pillanatát.
Sok mindent megtanultunk a tanfolyam alatt,mint például a burkolást, különböző díszítési technikákat és megtanították a plastik csoki szakszerű elkészítésének módját is. Az oktató cukrászaink a Horváth Cukrászda két cukrásza volt,akik nagyon kreatívak és készségesek voltak, szívesen válaszoltak minden kérdésünkre.Rengeteg tikot,praktikát mutattak, de nem csak ők,hanem a többi cukrász is.
Aztán utolsó nap vásároltunk is, a Bakó Hungáriában rengeteg jó dolog van,én most több mint egy kiló csokoládéval és több kilónyi burkoló masszával tértem haza.Ajánlom, hogy akit érdekelnek a cukrász kellékek,alapanyagok,és Szigetszentmiklós közelében jár,ugorjon be oda.
Szóval ilyen élményekkel gazdagodtam én az elmúlt időkben. Sikerült bepillantást nyerni egy kicsit a cukrászok életébe.Láttam,hogy baromira nem könnyű mesterség,de ez nem tántorít el,sőt...El sem tudom mondani,mennyire várom hogy leérettségizzek,és elkezdhessem azt tanulni,amit igazán akarok .
Adél,és mindenki aki támogat,nagyon köszönöm a segítségeteket!Igyekszem meghálálni,és majd próbálom megmutatni mit tanultam!Addig is, ha még nem tettétek volna,próbáljátok ki a Nándorit!
És akkor még mutatok pár képet is:


és ez is

15 comments:

trinity írta...

Örükök, hogy jól érzed magad! Ezt a szakmát úgy fest, neked találták ki! Sok sikert!!

Kiskukta írta...

Most nagyon irigyellek, de jó értelembe!:)
Nagyon jó, hogy ez megadatott neked, én is szívesen benéznék egy ilyen szinvonalas curkász műhelybe.
A plastik csoki titkai nagyon érdekelne, remélem majd írsz róla.

Orsi írta...

Trintiy,köszönöm!:)
Kiskukta,igen irtó szerencsés vagyok!A plastik csokiról majd írok alkalom adtán,de ha nagyon érdekel megosztom veled akár most is privátban...írj e-mail címet

Millie írta...

Hajrá Orsi!!!!

Kiskukta írta...

Köszi szépen! Ha nem túl soká írsz róla akkor kivárom, nem olyan sürgős, de izgat a dolog, pár hét belefér nyúgodtan, de ha késöbbre tervezed akkor várnám a leveled.
Címem nseletye@freemail.hu
Előre is köszönöm, hogy írsz majd róla.

Káli Gopika írta...

Gratulálok, Orsi! Sok sikert továbbra is!

Orsi írta...

köszi lányok! Igyekszem:)

Ottis írta...

Örülök, hogy ilyen jól alakulnak a dolgok nálad.Az nagyon jó az az ember tudja mi szeretne lenni ebben a korban és ilyen ambiciós céljai vannak.Csak gratulálni tudok ehhez!

Adél írta...

Orsi, nagyon örülök, hogy tudtam egy icipicit segíteni. Remélem lesz majd egy cukrászda egyszer ahol te fogod kitalálni a sütiket.

Én biztosan törzsvevő leszek.

Nem tudod véletlenül annak az Ishlernek a receptjét amiben nem lekvár van, hanem kakaós vajkrém?

Gyerekkoromban ettem olyat, és itt a számban az íze.

Orsi írta...

Adél,én is remélem!
Köszönöm szépen mégegyszer!
Nekünk van olyan Ishler receptünk,ami kakaókrémes,sőt csak olyan van,mi csak ilyet szoktunk sütni.Nem tudom h egyezik-e a te emlékképeddel,mindenesetre ez is nagyon finom!
Küldj egy e-mail címet és elküldöm a receptjét!

Adél írta...

Orsi, előre is köszönöm.
A címem: sorban@wolf-klima.hu

Elrenor írta...

Szia!

Nagyon szépeket csinálsz, és nagyon jó cukrász leszel!
Én most végzek egy OKJ-s cukrásztanfolyamot, és szerintem simán tudnád csinálni gimi mellett. Legalábbis ahova én járok, ott csak hétvégén van oktatás. Ha két kisgyerek mellett megy, gimi mellett is elképzelhető. De persze ráérsz. Tipp: ne az OKTÁV-ot válaszd, elég szar a szervezés. De a gyakorlati tanár jó. Na mindegy, úgyis nézelődsz majd :)
Elárulod nekem hogy ezt a tanfolyamot, vagy hasonlókat hogy lehet találni? (azonkívül hogy a Nándori cukrászda tulajával beszélgetek :P)

Orsi írta...

Szia!
Köszönöm szépen!
Tanfolyamért a bakó hungária honlapját kell figyelni,ha valami van ott megjelenik.
Az okj-s képzésnél nincs kötelező x óra gyakorlat,amit cukrászdákban kell ledolgozni???

Elrenor írta...

De igen, van! Nekünk az OKTÁVnál 2 féle tanfolyam van. Az egyikbe van beépített gyakorlat, itt 200 óra kell igazolva cukrászdától 8ami nevetségesen kevés...), ahol meg nincs a beépített gyakorlat, ott asszem 280 óra kell. (Megjegyeznám hogy a rendes 3 éves képzéshez 3000, azaz HÁROMEZER óra kell. Picinyke különbség :P)
Huh, a bakó tanfolyamai nekem árban kicsit húzósak :S
Ja múltkor elfelejettem kérdezni, hogy ha lesz saját cukrászdáddolgozhatok nálad? :D

Orsi írta...

Hát igen...ez az idő tényleg semmire nem elég...de nekem suli és most érettségi mellett ez is sok lenne...
A tanfolyamnak tényleg nagyon durva ára van...ez van.

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena