2009. október 31.

Süti golyó VKF! XXIX

Ilyen süti golyókat viszonylag sokszor készítek.Főképp akkor ha megsütök egy nagy adag sütit,piskótát,muffint vagy valami ilyesmit.Nem tudom másnál hogy van,de nálunk,akármilyen finom legyen is az a süti,3-4 nap után megunjuk.És ilyenkor jön a gombóccá alakítás.Egy teljesen új desszert,egy kis csokoládéval bevonva,és máris eltűnt az összes süti,kapkod utána újra mindenki.
Ráadásul olyankor is jó módszer ez,amikor formatortát csinálok,és levágott,"hulladék" piskótám marad.Azelőtt nem egyszer fordult elő, hogy a maradék piskóták a kukában végezték.
Pontos receptet nem is írnék hozzá,ízlés kérdése.Van amikor a masszát tömörebbre hagyom,mint most is,van amikor lágyabbra.Ilyenkor kicsit nehezebb bánni vele,de egy pár perc fagyasztás után ez sem vészes.És amikor az ember beleharap a ropogós csoki alatt,mintha valamilyen krém lenne,volt már olyan vendégem aki bonbonnak vélte...Talán ezért egy kicsit én is jobban szeretem lágyabbra csinálni. Szóval a hozzávalói:
  • sütemény
  • mascarpone vagy tejszínhab
  • esetleg ízesítők
A süteményt elmorzsolom,jelen esetben Csenge mézesét.Hozzáadok 2 ek. mascarponet,de volt hogy nem volt otthon és felvert tejszínhabbal csináltam,az is nagyon jó.Összegyúrom.Ha egy egynemű masszát kapok jó,ha nem, teszek bele még mascarponet.Golyókat formázok belőle.Aztán jöhet egy kis fagyasztás ha lágyabb masszát csináltunk.Ezután már csak a csokival való bevonás,és a dermedés van hátra. Az ízekkel is lehet játszani,pl csokis sütit fel lehet dobni egy kis fahéjjal,vagy egy sima fehér piskótából kakaó hozzáadásával lehet csokis golyókat is csinálni.És így tovább,csak a fantáziánk szab határt.Ebbe a mostaniba nem tettem semmit ,elég fűszeresnek találtam.Fantasztikus lett,olyan mint azok a Llidlben kapható csokival bevont,mindenféle formájú puszedlik.
Én vendégek elé is tiszta lelkiismerettel rakom.

9 comments:

Névtelen írta...

Szia Kiskanál!
nagyon szeretem az oldaladat nézni!Nagyon ügyes vagy!gratulálok hozzá!nem tudom, hogy ismered e Bakerella oldalt, ő csinál sokszor ilyen kis golyókat:

http://www.bakerella.com/

Sok sikert továbbra is!
szia
Ági

Orsi írta...

Szia Ági!
Köszönöm szépen!
Igen ismerem Bakerellat,ő nagy mestere ennek a gombócolásnak,sok jópofa dolgot csinál.

szepyke írta...

Nagyon ügyes, már megint!

:)

(Nem találom az újságodat, egyszerűen elpakoltam valahova..., ahogy megvan, küldöm!)

Milyen a "suli"?:)

Orsi írta...

Köszi:)
Nembaj,nembaj ráér!
A suli unalmas.Még mindig nem bírtam magam meggyőzni h jóhelyen vagyok most egy gimiben.
Ugye erre a sulira gondoltál? :)))

szepyke írta...

Nem, a másikra a cukrászdásra..
Ami valójában nem suli neked szerintem.:)

Orsi írta...

Jah,hát avval semmi nincs.Volt egy 3 napos tanfolyam és annyi volt egyenlőre.Tanulás mellett sajnos nem bírok "dolgozni" is.Reménykedem hogy folytatódik nyáron a "suli".

nokedli írta...

nagyon jó ötlet! még sosem hallottam róla és így utólag csodálkozom is rajta, mert tényleg mindig marad meg egy kis sütemény...

Névtelen írta...

Szia!
Maradék nagyon kakaós piskótát hogyan fűszereznéd? A fehér csokis bevonás jó lenne-e hozzá?
kj

Orsi írta...

Igen a fehércsoki az jó.
Fűszerezésnek mondjuk fahéj,vagy narancshéj,ha bevállalós vagy csili vagy rózsabors.
Figyelj a sütigolyók keménységére,mert ha túl lágyra sikerül nehéz lesz csokizni...
Üdv:
Orsi

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena