2009. november 7.

Flódni

Már régebben is említettem hogy mennyire kívánom a flódnit.Igazából nem akartam én egy egész tepsivel megsütni,megelégedtem volna egy szeletkével is egy jó cukiból.De vagy elfelejtődött,vagy nem kaptunk már,úgyhogy én flódni nélkül maradtam.Kénytelen voltam megsütni,nem bírtam tovább.Sokat agyaltam, hogy milyen receptet válasszak,kértem segítséget Csengétől,végül kombináltam össze-vissza.Így ha teljesen tradicionálisan nem is,de ízében naaagyon finom lett.Szerintem újabb +5 kiló a családon...
Tészta:
  • 0.6 kg liszt
  • 30dkg margarin
  • 2 dkg élesztő
  • 1 nagy ek tejföl
  • 10dkg cukor
  • 1 egész tojás+1 sárgája
  • 1 csapott kk só
Töltelék
  • 35 dkg dió
  • 30 dkg mák
  • kb 1 kg alma
  • szilvalekvár
  • mazsola,fahéj
  • citrom- és narancshéj
  • kb 35 dkg cukor
Először is elkészítem a tésztát:a margarint a liszttel, cukorral, sóval elmorzsolom,majd beleteszem a tojásokat és a tejfölben elkevert élesztőt.Alaposan összegyúrom,majd hűtőbe rakom amíg a töltelékek is elkészülnek.
Az almát megtisztítom és nagy lyukú reszelőn lereszelem,megszórom kis cukorral,fahéjjal , egy pár percet párolom.Az alma levét kicsavarom,ebbe fogom majd a diót főzni.Majd mehet ki a hidegre hűlni.
A diót ledarálom.Az alma levét egy kis vízzel felhígítom, teszek bele úgy 15 dkg cukrot,egy marék mazsolát és 1 citrom reszel héját majd felforralom.A diót beleforgatom és még egy pár percig főzöm.Érdemes az édességét ellenőrizni.
A mákkal is ugyanígy járok el,itt természetesen az almalé kimaradt,vagyis több víz kell úgy kb 2-3 dl.De ha száraznak találjuk így is, még egy kis forral vízzel lehet pótolni.Mehet minden hűlni.
Közben a tésztát 5 részre osztom,ebből 3- at kistepsi méretűre nyújtok,villával megszurkálom és pár perc alatt elősütöm.
Ha már minden kész és hideg,jöhet a rétegezés.A tepsi aljára egy adag nyers tészta kerül,aztán alma,majd elősütött tészta és mák,majd újabb tészta,dió,tészta és jöhet jó bőven jóféle szilvalekvár(eredeti apu és nagyi által főzött),majd végül az egészet egy nyers tésztalappal zárom le.Ezt megkenem a tésztából kimaradt tojásfehérjével és alaposan megszurkálom.Úgy 40 percet sütöm előmelegített sütőben,majd porcukorral megszórom a tetejét,és türelmesen várok amíg kihűl.

10 comments:

Mónika írta...

Én a fehérboros tésztás változatot szoktam, de így jobban tetszik nekem. Ügyes vagy! :))

Névtelen írta...

Szia Orsi,

imadom a flodnit!:)Nagyon ugyes vagy,majd igyekszem irni "rendes" levelet is csak egyszeruen London elvarazsolt:)De latod a blogodat rendszeresen olvasom!:)Vigyazz magadra:Dori

trinity írta...

Ez az a süti, amit előre imádok, de még nem volt hozzá türelmem...Összeszedem magam, mert ahogy látom, isteni lehet!!

Orsi írta...

Mónika,én is gondolkoztam a fehérboros tésztán,de nem tudtam elképzelni hogy hogyan sül meg a töltelékek között a nyers tészta,így inkább az elősütött változatot választottam.
Dóri,várom a leveled!:)
Trinty valóban isteni,de tényleg kell hozzá türelem,illetve idő.

andrea írta...

csodálatosan néz ki!

Orsi írta...

Kösziii :)

lotifut írta...

Szia Orsi!

Elárulod, hogy légkeveréses sütőben hány fokon sütöd elő a rétegeket és hány fokon az összerétegezett sütit?

Köszönöm!
Ildi

Orsi írta...

Szia!
Nekem sima sütőm van,abban 180fokon sütöm elő,és 200 fokon a végén mindenestől.

Névtelen írta...

Köszönöm!

Orsi írta...

Nagyon szívesen!Jó sütögetést!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena