2009. november 28.

A kedvenc gyömbéres kekszem VKF! XXX

Evvel a finomsággal tavaly találkoztam,a barátnőm készítette tonnáslag-ugyancsak karácsonyi ajándék gyanánt.
Nekem annyira ízlett,hogy úgy döntöttem idén felrúgom a hagyományt,és mézeskalács helyett csak gyömbéres kekszet sütök.
A keksszel csak az a baj,hogy nem lehet abbahagyni.Amúgy Gabi barátnőm szerint olyan mint az Ikeás keksz,szerintem sokkal finomabb.Úgyhogy az ajándékcsomag biztos résztvevője!
Hozzávalók:
* 30dkg margarin
* 25 dkg méz
* 30 dkg cukor
* 3 tojás
* 2 kk őrölt gyömbér
* 1 kk reszelt narancshéj
* 2 kk fahéj
* 3kk szódabikarbóna
* 1 kg liszt(feles sima fele rétes)
A mézet a fűszerekkel összemelegítjük,majd beletesszük a margarint és addig kavarjuk amíg el nem olvad.Félretesszük hűlni,amíg a tojásokat kikavarjuk a cukorral.Illetve a család új tagja,a legújabb kedvencem, lord Kenwood kikavarja.Ekkor beleöntjük a fűszeres margarinos mézet,majd elkavarjuk,és végül a szódabikarbónás lisztet is hozzáadjuk,elkeverjük.Egy lágy tésztát kell kapnunk,amit folpackba csomagolunk és egy éjszakára hűtőbe rakunk.Másnap vékonyra nyújtjuk, tetszőleges formákat szúrunk belőle,majd előmelegített sütőben pár perc alatt készre sütjük.Egy párat hugival díszítettünk,csak hogy meglegyen a feeling,de most nem volt igazán kedvem fél napot pepecselni velük,meg ez szerintem máz nélkül finomabb is.

5 comments:

trinity írta...

Mézes ez is, csak gyömbéres:))) Nagyon szépek !!!
Amúgy én az Ikeás kekszeket is kedvelem! De ez még annál is finomabb lehet...

Wise Lady írta...

Igazi gingerbread!

Orsi írta...

Igen,van benne egy kis méz,de teljesen más mint a hagyomános mézesklács,olyan igazi ropogós gingerbread,ahogy mondod WL!:)

szepyke írta...

Hahóóóóóóóóóó, hova lettél????

Orsi írta...

Itt vagyok ,itt vagyok!:)))
Tanulok és cukrászkodom rendületlenül,és készülnek az ajándékok...És közben persze olvasgatok mindenkit csendesen.Sajnos még 23-án is sulizom,de megígérem ha addig nem is,akkor majd posztolok.
Addig is jó készülődést neked, Szepy,meg persze a többieknek is!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena