2009. november 21.

Rumos-csokis alagút

A Sport szelet és a csokis piskótatekercs ötvözése.Végülis semmi extra,és még bőven van mit korrigálni rajta.Azért gondoltam felteszem,hátha valakinek beindítja a fantáziáját.
Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 3 ek langyos víz
  • 7 ek cukor
  • 7 ek finomliszt
  • 1/2 kk sütőpor
  • löttyintésnyi vanília kivonat
  • 3dl tejszín
  • kb 3ek kakaópor
  • ízlés szerint cukor
  • csokis cseresznye dzsem
  • 1 cs. zselatinfix
  • 12,5 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 1 dl tej
  • 20 dkg darált keksz
  • 3.ek kakaópor
  • rum v rumaroma
  • 10 dkg étcsokoládé
Először is a tejet margarint és a cukrot összemelegítjük,majd hozzáadjuk a kekszet,kakaót és a rumot is.Egy folpackra kanalazzuk és egy félhengert formázunk belőle,majd hagyjuk teljesen kihűlni.Ezután elkészítjük a krémet.A tejszínt a zselatinfixszel felverjük,ízlés szerint édesítjük,hozzáadjuk a kakaót és a dzsemet is.Én itt rontottam el egy kisit,jóval többet is tehettem volna,mert így a cseresznye dzsem teljesen elveszett benne.Aztán mehet ez is a hűtőbe dermedni.A végső lépés a piskóta.A tojások sárgájához adjuk a vizet,vaníliát és a cukor felét,majd fehéredésig verjük.A sütőporos lisztet kanalanként adagoljuk,a végén a cukor másik felével és egy jó csipet sóval felvert tojásfehérjehabot is hozzáadjuk.Alaposan elkeverjük,és előmelegített sütőben a nagy gáztepsiben sütjük kb 10-12 percet.
Ha kész van nedves törlőkendőbe bugyoláljuk és megvárjuk míg kihűl.
Az időközben megdermedt kekszes masszáról lefejtjük a folpackot és vékonyan bekenjük a kakaós tejszínkrémmel.A piskótát hosszában ketté vágjuk és ráfektetjük,kissé rá is nyomkodjuk a kekszes alapra.A piskótára aztán rákenjük a maradék krémet,majd jöhet rá a maradék piskóta is.Ezt aztán áthúzzuk csokoládéval és csokiforgáccsal díszítjük.Forró vízbe mártott késsel szeleteljük.

8 comments:

Névtelen írta...

Még hogy semmi extra??? Nagyon ötletes, csak az a kár, hogy nem az én tányéromon van! :DD

szepyke írta...

Milyen helyes a fejléced! A sütid meg.. Meg sem vagyok lepődve, hogy megint egy mestermunka!:))))

jókaja írta...

Az én fantázián egyből beindult. A képet láttam először és felsóhajtottam ennyi máktöltelék láttán :-)
Azt hiszem azt a változatot is ki kell találni.

Receptgyűjtő írta...

Hát igen, beindítja a fantáziámat, érdekes módon leginkább az evés jut róla az eszembe! :-)

Orsi írta...

:)))Na, jól van akkor!Küldetés végrehajtva:)))
Köszi mindenkinek!
Szepy köszi,kicsit úgy vagyok mint te a fejléceddel.Alul kitettem honnan vettem a képet,de nem tudom h ez elég-e,remélem nem lesz gáz belőle...

szepyke írta...

Én ki sem tudnám tenni, mert mindegyik máshonnan van. Mondjuk az enyémben használt képek legtöbbje fel van téve csomó oldalon, tehát, hátha nem annyira gáz..
Akkor lapítsunk együtt!:))))

gesztenye írta...

Orsi!
Nekem is beindította a fantáziámat:-)))
Meglestem a csokikat, amiket készítettél,nagyon klasszak, ügyes vagy.
Nálam is nagy mánia lett :-)))
gesztenye.blogol.hu

Orsi írta...

Gesztenye,hát láttam hogy nálad is indul a csokigyár.hamarosan nálam is újra beindul.
Köszi:)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena