2010. március 14.

Répatorta de lux

Egyszerűen imádom a répát!Saliba,köretnek,currynek és nem utolsó sorban sütiben is.Ezt a verziót meg kiváltképpen,a szaftos fűszeres tészta,és a natúr mascarpone íze,na meg a pörkölt dió...hát szerintem nagyon ott van.Az összerakás kicsit macerás volt,de csak azért mert minitortákat akartam,aki gondolja hagyja csak egyben,ekkor érdemes másfél adag krémet készíteni,vagy maradni az egy adagnál,és csak a tetejére kenni,mint ahogy ez az átlagos répatortáknál is lenni szokott.
Ezek a karamell díszek már rengeteg külföldi és most már hazai blogon is csábítanak,úgyhogy most én is beadtam a derekam és kipróbáltam.Sokkal nehezebbre számítottam.Azt hiszem most szerencsém volt,mer már általában ott leragadok hogy egy normális karamellt nem tudok megcsinálni.Ez néha bosszantó...De most tökéletes lett.Hurrá!Répatorta:Mascarpone krém
  • 250 g mascarpone
  • 100 g puha vaj
  • 60 g porcukor
  • 1 citrom héja
  • 2 ek citromlé
  • 1 kk vanília kivonat
Répatorta:
A répatortát bekavarjuk és egy 26x 30 cm-es tepsiben megsütjük,majd hagyjuk kihűlni.
Mascarpone krém:
A mascarponét kissé kikeverjük,majd kanalanként hozzáadjuk a lágy vajat,összehabosítjuk.A végén jöhet bele a cukor,vanília és citrom is.
Összerakás:
A tortát 3 részre vágjuk,majd 6 cm átmérőjű köröket vágunk ki.Igen itt mondhatnánk hogy egy csomó süti kárba megy,de igazából nem,mert simán elcsipegetjük a kis darabkákat is.Én egy részét még morzsává zúztam és száraz serpenyőben megpirítottam,ettől ropogós lett, az íze meg kissé koncentrálódott.
A minitortákat megtöltjük,bevonjuk őket kívül is,majd pörkölt dióval panírozzuk.Mindegyik tetejére szórunk még egy kis ropogós morzsát is és a dísszel díszítjük.
Karamell dísz:
Karamellt készítünk,közben kiválasztunk pár szem szép diószemet és ezeket fogpiszkálóra tűzzük.Ha kész a karamell,hagyjuk hűlni amíg szálat nem tudunk húzni belőle.Érdemes próbálgatni.Egy gyufaszálat belemártunk,kihúzzuk és ha az szálat húz,márthatjuk is a diót.Én a kezembe tartottam függőlegesen amíg meg nem szilárdult a karamell,és minden diószem előtt felmelegítettem mégegyszer a karamellt.Igen kicsit lassú így,de nem jutott jobb az eszembe.
A labdát már csináltam egyszer,ehhez csak szálat kell húzni,majd azokat lazán összegömbölygetni.
Ne feledjük,hogy ezek a díszek csak pár óra élettartamúak,úgyhogy érdemes az utolsó pillanatban elkészíteni őket.

9 comments:

Demyke írta...

Nagyon jól néz ki, a kép is nagyon szép.
Nézz be hozzám, van valami neked!

szepyke írta...

Hihetetlen vagy!:)

Salsa Orsi írta...

Szia!
Csak most találtam rá a blogodra. Gyönyörű!!!szerintem nagyon tehetséges vagy.További sok sikert kívánok, és soksok blogbejegyzést, hogy megcsodálhassuk :-)

Orsi

Orsi írta...

Köszi lányok!

szepyke írta...

Áldott, békés húsvétot Neked és a szeretteidnek!

Kiskukta írta...

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok neked és egész családodnak!

mandy tarragon írta...

Boldog Húsvétot :)

Orsi írta...

Utólag,de nagyon szépen köszönöm,Nektek is boldog húsvétot!

Kiskukta írta...

Néz át hozzám kérlek!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena