2010. május 29.

Kókuszos zabpelyhes lekváros süti

Itt a nyár a nyakunkon és vele együtt a friss gyümölcsök na meg a befőzés ideje is és a mi kamránkban még hegyekben tornyosulnak a lekvárok.Többségét mama csinálja, mi anyuval csak baracklekvárt főzünk.De az az igazság,hogy nemigen fogy.Ha eszünk akkor is inkább barackot, ritkábban szilvát vagy hecserlit. Úgyhogy az eper,málna és a többi vegyes pirosgyümölcs lekvár eltüntetése mindig okoz egy kis gondot. Több lekváros sütit kéne sütnöm,akkor biztos nem lennének ilyen gondjaink.Mert egy kis linzerrel máris jobban csusszan a dolog.És még egy jó adag kókusszal pláne.
Kókusz, málna rajongóknak kötelező futam!
Hozzávalók:
  • 1 1/5 bögre kókuszreszelék
  • 1 1/4 bögre liszt
  • 3/4 bögre barnacukor
  • 1/4 bögre sima kristálycukor
  • 1/2 tk. só
  • 170 g hideg vaj darabokra vágva
  • 1 1/2 bögre zabpehely
  • 1 bögre málna lekvár
1 bögre=2 dl A kókusz 3/4-ét száraz serpenyőben aranysárgára pirítjuk majd hagyjuk kihűlni.A lisztet cukrot,sót, vajat,zabpelyhet és a pirított kókuszt gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze.Én ezeket mind beledobáltam egy robotgépbe és pár perc alatt morzsásra kevertettem,majd 3/4 részét kis alakú tepsibe öntöttem és kissé megnyomkodtam.Ráöntöttem a lekvárt,majd a tetejére rádobáltam a maradék tésztát és a megmaradt kókusszal megszórtam.Előmelegített sütőben fél óráig sült.
Recept:Baking Obsession

4 comments:

Kata írta...

Nagyon jónak tűnik, szeretjük az ilyesféle sütiket!

Gál Edith írta...

Nagyon nagyon köszi a receptet!!! Nálunk is sok málnalekvár maradt tavalyról és nem tudtam, hogy tüntessem el... Egy tuti tipp Tőled már megvan! Köszi! :))
Nagyon guszták a linzerek!

siccike írta...

Óóóó, küldjed csak nekünk fénypostával nyugodtan a lekvárokat, majd mi mind megesszük!:-)))

mariam írta...

Málnalekvárom ugyan nincs, de jó lesz nekem másfajtával is, olyan jól néz ki! :-)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena