2010. július 12.

Csokitorta *****

Ismét elérkezett anyukám szülinapja.
A kérés csak annyi volt,hogy csokitorta legyen és végre nagyot csináljak.Igen,itthon már kezdik unni a kis egyszemélyes desszerteket...de most miért?Az az igazság,hogy egy párszor már megígértem,hogy leállok,de elég nehéz.
Elsőként sok minden kavargott a fejembe,túl sokminden is.Aztán végül mindent hátrahagyva,mégiscsak egy nagyon egyszerű,de annál különlegesebb tortánál maradtam.Az alapja brownie pirított dióval és rummal,a krém tejszínnel lazított csokis cukrászkrém,tetején fényes glazúrral.A dió nagyon érdekes a brownie-ban...valósággal átváltozott.Én nem vagyok nagy diórajongó,de itt..uh
Azt azonban megint megállapítottam,hogy nem ilyen eseményekkor kell új receptekkel kísérletezni.
A glazúr ugyanis kicsalt belőlem egy-két csúnyább szót,mivel nagyon nem akart megkötni.Egyáltalán nem ilyet akartam...de legalább ez finomabb mint az eredeti...csak hát na,mégis.
Ja és 40 fokban csokitortát csinálni,ugye nem kell mondanom.... Hozzávalók:
Brownie:
  • 2 tojás
  • 175 g cukor
  • 240 g csokoládé (nálam 100g tej-,a többi étcsoki)
  • 150 g vaj
  • 20 g kakaópor
  • 1/2 tk. sütőpor
  • 60 g liszt
  • 10 dkg durvára vágott pirított dió
  • 60 g apróra vágott étcsoki
  • 2 ek. barna rum
A tojásokat a cukorral verjük addig, amíg habos és fehér habot nem kapunk.A vajat és a csokit olvasszuk fel és csorgassuk a tojásos keverékhez.A lisztet,kakaót,sütőport szitáljuk bele majd keverjük el alaposan.Végül keverjük bele a rumot,csokit és a diót.
A masszát öntsük sütőpapírral bélelt tortaformába és tegyük előmelegített sütőbe.Közepes lángon süssük 20 percig.
Csokis cukrászkrém

  • 2 dl zsíros tej+ 2 dl tejszín vagy 4 dl teljes (házi) tej
  • 4 tojás sárgája
  • 80 g cukor
  • 76 g liszt
  • 3 ek.kakaópor
  • 100 g étcsokoládé
  • 2 dl tejszín
  • fél csomag zselatinfix
A tejet tegyük fel forrni.Közben a sárgákat a liszttel , kakaóval és egy kis tejjel keverjük csomómentesre.Ha a tej forr,tegyük bele a cukrot,hagyjuk felolvadni.Öntsük lassan a tojássárgákhoz,miközben folyamatosan nagy fokozaton keverjük. Öntsük vissza egy lábasba és alacsony hőfokon addig keverjük,amíg besűrűsödik.Szűrjük át egy szitán.Nyomkodjunk bele folpackot,hagyjuk kihűlni.Verjük fel a tejszínt a zselatinfix-szel,majd keverjük a kihűlt krémhez.
Fényes csokiglazúr
  • 150 ml víz
  • 175 g cukor
  • 55 g kakaópor
  • 125 ml tejszín
  • 40 g csoki
  • 5 g zselatin
A vizet és a cukrot tegyük fel alacsony hőfokon forrni.A kakaót és a tejszínt keverjük csomómentesre.Nekem ehhez még cukorszirupot is kellett öntenem.
A kakaós keveréket öntsük a cukorszirupba,majd forraljuk 10 percig.A zselatint oldjuk fel és tegyük a kakaós szirupba.Vegyük le a tűzről,várjunk pár percig.Daraboljuk fel a csokit,majd a szószt öntsük rá.Várjuk meg a míg a csoki elolvad, keverjük el alaposan.Szűrjük át,majd várjunk ,amíg kicsit hűl.
A brownie-n még hagyjuk rajta a kapcsos tortaformát és egyengessük el rajta a cukrászkrémet,majd öntsük rá a glazúrt.(Nekem sok volt ez a glazúr)
Érdemes így hagyni legalább egy éjszakát,másnap már a glazúr is barátságosabb egy picit,habár teljesen így sem köt meg.Ha vághatóbb glazúrt akartok ,tegyetek bele több zselatint.
A csokidísz mikéntjét nagy kedvencem, Varga Gábor is bemutatja nektek a Desszert.eu-n
A brownie és glazúr receptje Lemonpi-tól

5 comments:

Moha írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek! A torta gyönyörű lett!

Névtelen írta...

csokitorta vs kiskanál 0:1 T_T

(V)
(00).hurráá!
()()

üdv honyday

Orsi írta...

Moha,köszi!
mkormendi,a krém tetejére,hogy ne bőrösödjön meg.Én egy kicsit bele szoktam nyomkodni:)))

édesem írta...

fantasztikus lett! és azok a csokidíszek! lemonpit én is nagyon szeretem.

chriesi írta...

Huha ezt meg kell sütnöm!

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena