2010. szeptember 25.

Dobos szelet

Az van,hogy kicsilány elkezdett rajongani a dobos tortáért.A rajongás egészen friss,és most eléggé előtérbe került,mivel szülinap közeleg. De a családban nem mindenki szereti a dobos tortát,én viszont mindenképp akartam,hogy legyen,mert 1.kicsilány miatt mindent 2.itt van nagymamám,és meg akartam tanulni a dobos tetőt. Na most,van nekünk egy olyan receptünk,hogy dobos szelet.Szerintem ez egy spéci erdélyi recept,bár ki tudja.Ez valójában nem az igazi dobostorta-mint nagyitól megtudtam-hanem a leegyszerűsített és spórolósabb változata.Az íze viszont tökéletes.Szerintem aki nem tudja,hogy hogyan készül,meg se mondja,hogy nem az igazi. Eredetileg a tetejére csak sima csokimáz jár-legfeltűnőbben amúgy ebben tér el az eredetitől.Úgyhogy a dekorációban újítottam kicsit,muszáj volt megtanulni ezt a dobos tetőt. Hozzávalók: a lapokhoz
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 tojás
  • kicsi tej
  • csipet só
A hozzávalókból tésztát gyúrunk.Annyi tejet öntünk hozzá,hogy egy könnyen gyúrható,jól nyújtható tésztát kapjunk. 5 lapot sütünk belőle. a krémhez:
  • 5 ek. liszt
  • 1/2 l tej
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg vaj
  • 5 tk. kakaó
A lisztet a tejjel csomómentesre keverjük,és feltesszük főni.Folyamatosan kevergetjük,amíg jól be nem sűrűsödik.Ha ez megtörtént,hozzáadjuk a cukrot és egy kicsit evvel is főzzük.Levesszük a tűzről és hozzáadjuk a kakaót is.Na ezt nevezik mifelénk pépnek.Ha kihűlt,a vajat habosra keverjük majd belekeverjük a pépet. a glazúrhoz:
  • 2,5 dl víz
  • 100 g cukor
  • 160 g golden syrup v méz
  • 75 g kakaó
  • 1,5 ek. zselatin
A zselatin egy kis vízben feloldjuk ,majd mikróba dugjuk és kissé felmelegítjük.Félre is tehetjük.A többi hozzávalót egy edénybe összemérjük és alacsony hőfokon főzzük pár percig.Amikor kissé besűrűsödött levesszük a tűzről és belekeverjük a zselatint.Hagyjuk kissé hűlni. a dekorációhoz:
  • "dobos tető"
  • csoki karika
  • mogyoró grillázs
Összeállítás: Minden lapot vékonyan megkenünk krémmel,majd a langyos glazúrt a tetejére öntjük.Min. egy éjszakát így hagyjuk pihenni,azalatt a sütink nagyon puhává válik. 10*4 cm-es szeletekre vágjuk,dekoráljuk. És akkor egy pár szót a tetőről.Piskótával kezdünk és karamell készítéssel folytatjuk. Amikor a karamell elérte a megfelelő színt,öntünk hozzá egy kevéske olajat és jól elkeverjük.Ezt a piskótára öntjük és gyorsan elegyengetjük.Egy picit várunk,hogy hűljön és keményedjen,majd egy felforrósított késsel szeleteljük.Érdemes iparkodni,mert ha a karamell teljesen kihűl repedezni fog és meggyűl a dolgunk vele.Hát ennyi is volna,végülis nem egy nagy ördöngősség.

19 comments:

Mézigörl írta...

Csodaszép!!!:)

Bianka írta...

Gyönyörű, bár én csak a ropogós tetejét szeretem :)

Ildy írta...

Ez állati jól néz ki!!

chriesi írta...

Gyönyörű! Ki fogom próbálni a glazúrod a legközelebbi doboshoz. A karikát hogy csináltad?

ANCA írta...

VERY GOOD!AND YUMYYYYYYYYY

Piszke írta...

Profi külső :). Nagyon szép!

Moha írta...

Gyönyörű lett!

Orsi írta...

Köszönöm mindenkinek!
chriesi,van egy rossz hírem.most néztem rá a sütikre és jócskán veszített a fényéből a glazúr.
Lehet,hogy mégis kéne tejszín bele...nem tudom,de ki fogom kísérletezni mindenképp.
Amúgy egyszer már sikerült szép fényűt csinálni,de az majdnem ehetetlen volt...:S
A karikához a csokit felolvasztod,fóliára kened egyenletesen,végighúzod rajta azt a fogas habkártyát,majd a fólia 2 végét összeilleszted-így közben kört formálsz.Így hagyod megdermedni,aztán leveszed a fóliát.

Pixie Pie írta...

Hű, ez nagyon klassz lett! Amellett hogy szép, még látszik rajta, hogy finom is lehet. :)

Alexandra írta...

Nagyon szép lett, nagyon tetszik. Az meg különösen, hogy a tésztába zsír kerül.

Daisy írta...

Orsi! Ez baromi jól néz ki!

Nem erősségem a sütemény készítés, de ezt egyszer muszály lesz megsütnöm. A díszítés meg egyenesen gyönyörű.

chriesi írta...

Köszi! Már csak fóliát kell szereznem. :)

Orsi írta...

Köszönöm mindenkinek!Tényleg nagyon finom!
chriesi,én sima irattartó fóliát használok...és sütőpapírral is jó,csak matt lesz a csoki felülete

chriesi írta...

Szerintem én is azt fogok, mert eddig olyan "hivatalosat" nem láttam sehol. Köszi a segítséget!

Anikó írta...

Nézz be hozzám légyszíves, vár egy díj:-)))))

édesem írta...

ez nem piskóta! ;-)

Zsiri írta...

Még épp vakarom össze az államat a földről... meseszép!!

Orsi írta...

:)))

Névtelen írta...

Ha azt hiszed, hogy nem lehet érezni a külömbséget ez a valami és a VALÓDI Dobos között, akkor tévedsz! A valódi Dobos összetéveszthetetlen, semmihez se hasonlít, legfőképpen nem azokra a szarokra, amit a cukrészdékban árulnak. De lehet, hogy te pont olyan cukrász akarsz lenni, mint akik ezeket a vackokat sütik. (Én azért megmaradok a nagyim receptjénél, ami drága, de nem megfizethetetlen).

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena