2010. szeptember 11.

Szt Honore

Akkor kezdjük egy kis legendával.Egy klasszikus francia torta,melynek nevét Szt Honoré őrzi,aki tudniillik a pékek védőszentje.
A torta alapja leveles tészta,égetett tésztával,cukrászkrémmel vagy speciális Szt Honore krémmel és egy kis tejszínnel.Zseniális.
Rég szemeztem én már ezzel a tortával,és most,hogy túl vagyok az első héten,úgy éreztem tökéletes  lesz,hogy levezessem vele a felgyülemlett feszültséget .
Egy gond volt,nekem olyan süti kellett amiben csoki is van.Úgyhogy nem gondolkoztam sokat,csokis cukrászkrémet főztem és egy kis meggyel is megágyaztam neki.
Így mint lenni szokott eléggé elkanyarodtam az eredetitől,de nem bántam meg.Nem mondom el mennyire jó,próbáljátok ki!

Hozzávalók:
  • 200 g leveles tészta
az égett tésztához:
recept:chriestől

  • 112 g liszt
  • 200 ml víz
  • 48 g vaj
  • 4 tojás(200 g)
  • csipet só
csokis cukrászkrémhez:

  • 4 tojássárga
  • 500 ml tej
  • 100 g cukor
  • 70 g liszt
  • 30 g kakaópor
  • 100 g csoki(ét- és tej- felesben)
a meggy püréhez:
  • 1 üveg meggybefőtt
  • 1 ek étkezési keményítő
karamellhez:
  • 100 g cukor
  • 50 g víz
  • 3 dl tejszín
Először is a leveles tésztából vágjunk egy 26 cm-es körlapot.Ííí kövezzetek meg,megérdemlem, de most kész tésztából dolgoztam.Nem volt időm,energiám, hogy magam készítsem és őszintén rettegek az újabb kudarctól is.
Készítsük el közben az égetett tésztát.Ez az  a recept, ahol nagyon fontos a pontosság,mert a tészta nagyon kényes,úgyhogy mindenképpen vegyük elő a mérleget.
A vajat és a vizet tegyük oda főni és várjuk meg míg zubogni kezd.Tegyük bele az átszitált lisztet majd erőteljesen keverjük egy pár percig, amíg a tésztánk összeáll.Hagyjuk kissé hűlni és egy mixer segítségével egyenként dolgozzuk bele a tojásokat.Keverjük el mindegyiket alaposan,vigyünk bele minél több levegőt.
A masszát tegyük habzsákba és a leveles tészta szélére nyomjunk egy kört,majd egy picit bennebb egy spirál alakzatot.Tegyük előmelegített sütőbe.Először süssük 10 percet magas hőfokon majd vegyük kissé lennebb és süssük még 20 percig,illetve amíg a tésztának szép színe nem lesz.A maradék tésztából nyomjunk kis cseresznye nagyságú golyókat,spricceljük meg vízzel.Hasonlóan süssük, mint az előzőt.
A cukrászkrémhez a tejet forraljuk fel,közben a többi hozzávalót-a csoki kivételével még egy kis plusz tejjel keverjük csomómentesre.Ha a tej felfőtt,öntsük a kakaós keveréket a tejbe és folyamatos kevergetés közben sűrítsük be.Ha kész keverjük bele a csokit.A felszínére nyomkodjunk folpackot,hagyjuk kihűlni.
Verjük fel a tejszínt,amiből 1 dl-t tegyünk félre,a maradékkal pedig lazítsuk a csokis krémet.

A meggyet egy kis meggylével pürésítsük,majd forraljuk fel és kissé sűrítsük be a keményítővel.Hagyjuk kihűlni.

A kis golyókat töltsük meg a krémmel.Csináljunk karamellt,majd a golyók felső részét mártsuk bele és tegyük sütőpapírra,hagyjuk így megdermedni.Ha kész,mártsuk a másik felét is karamellbe és evvel ragasszuk  torta széléhez.
A torta alapját kenjük meg a meggyel,majd öntsük rá a csokikrémet és dekoráljuk tejszínnel.






15 comments:

Ottis írta...

Nagyon tetszik és finom biztos!

Gál Edith írta...

LE MINDEN KALAPPAL!!!

chriesi írta...

Csodásan néz ki a krémed! Persze az egész nagyon szép. :)

Bianka írta...

Nagyon gusztusos

Orsi írta...

Köszi mindenkinek!
Chriesi, hát a tiéd is gyönyörű volt.

Mónika írta...

Ez valami mennyei! Nem vagyok egy nagy tortamester, sőt.. de azt hiszem ezt kipróbálom.

Orsi írta...

Helyes,helyes!
Legszívesebben én is csinálnék még egyet,de 2x egymás után ugyanazt nem lehet...

Elrenor írta...

Jól hangzik :)
Csak egyet hagy kérdezzek: ez, hogy "cukrászkrém", ez honnan jön? (csak mert így 2 héttel a szakvizsga előtt mi egyszer sem hasznéltuk ezt a nevet semmire) és érdekelne :)

Orsi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Orsi írta...

Nemmondod?
Hát cukrászkrém az alapkrém...nem tudom honnan jött,ez olyan alapfogalom nekem...én azt hittem,így is tanítják.
Amúgy az angolok is pastry cream-nek hívják,a franciák meg creme patisserie-nek...szóval cukrászkrém :)))
TE hol tanulsz?

Kata írta...

Nagyon guszta!:)

Orsi írta...

Köszi Kata!

Főzőmasina írta...

Szia Orsi!

Van egy üzenetem a számodra itt:
fozomasina.freeblog.hu/archives/2010/09/24/Hozzm_is_eljutott/

Üdv!
Főzőmasina

Elrenor írta...

Én az OKTÁV-nál, de a "hivatalos" tankönyvben sincs ilyen dolog :s :D

Krisztina írta...

Nézz be hozzám vár rád egy díj.

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena