2010. október 20.

Ragacsos almatorta

Erről az almatortáról még nagyon pici koromból is vannak emlékeim.Arra is emlékszem milyen papírra volt írva a receptje na meg arra,hogy  nagyon szerettem.
Lényegében egy egyszerű fordított almatorta volt piskótával-semmi fakszni.
Nade sajnos ez a papír a költözések során elveszett,úgyhogy a recept eltűnt,az emlék viszont megmaradt.Így egy kicsit tatinosítottam a tortán-vagyis került az alma réteg alá egy adag karamell is,amit a piskóta egy része is magába szív.Elképesztő finom!
Olyan is volt már,hogy dupla adag almát tettem bele és kevesebb piskótát,az is nagyon jó tud lenni.

Amúgy észrevettétek,hogy mostanában mennyien sütöttünk tarte tatint?
-bár én ezt nem mostanság sütöttem,nemrég a Kifőztük 8. számában jelent meg.
Ugye a Kifőztük Karácsonyi adomyánygyűjtési akciójáról is hallottál már?Ha nem,itt olvashatsz róla!



Hozzávalók:
  • 1 kg alma
  • 10 dkg cukor
  • 20 g vaj
  • 1 maréknyi dió
  • 4 tojás
  • 25dkg cukor
  • 21 dkg liszt
  • 1 cs.sütőpor
  • 1 dl forró víz
  • 1 dl olaj
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • csipet só
Az almát  megtisztítjuk,meghámozzuk és tetszés szerint szeletekre vágjuk.10 dkg cukorból karamellt készítünk,amit a sütőformába csurgatunk.A karamellre rádobjuk a kis kockákra vágott vajat és a durvára vágott diót,majd szépen elrendezzük az almaszeleteket is.
A piskótához a tojást a cukorral addig keverjük,amíg a cukor el nem olvad.Ízesítjük vanília kivonattal.Ezután hozzászitáljuk a sütőporos lisztet,majd hozzáadjuk a forró vizet és az olajat.Alaposan elkeverjük majd az almára öntjük a masszát.Előmelegített sütőben kb. 1 óráig sütjük.Még melegen megfordítjuk,hogy a karamelles alma a tortánk tetejére kerüljön.

9 comments:

Pocak Panna írta...

Nagyon gusztusos, biztosan isteni finom! Én a sok alma kevés tészta párosításra szavazok! :-)

Bianka írta...

Ezt most szívesen megenném

Pápai Márti írta...

Én már elkészítettem kétszer is a Kifőztükből:) Ismerem már régóta az eljárást, csak a tészta más. Annyit változtattam én a te recepteden, hogy ugyanennyi almához fele tésztát tettem, amibe cukor helyett baracklekvár, és fele lisztmennyiség teljes kiőrlésű rozsliszt volt. Ja és a párom nem szereti a dió markáns ízét. így török-mogyoró lett helyette. A lényeg az hogy a sok változtatás miatt, de gondolom leginkább a kevés tészta miatt amikor kiborítottam darabjaira hullott legutóbb. De nagyon nagyon finom lett. fagyival ettük langyosan:)

Zsiri írta...

Már ott is szemet szúrt, nagyon guszta!

Orsi írta...

PP,én is!
Márta,ennek nagyon örülök!
A te variációd is nagyon jó lehet-most elképzeltem bögrében sütve...uh milyen pazar kis téli reggeli lenne.Jah és így még egészséges is.
Zsiri, örülök,köszönöm!

Ottis írta...

Gyönyörű a kép!Hasonlót anyukám is szokott készíteni .-)Én még nem készítettem,de ezen a télen sort kerítek rá-)

Csibe írta...

Azta, de jól néz ki, és milyen finom lehet!

Gomba írta...

Szia!

Nézz be hozzám, vár egy kis meglepi!

Dána írta...

Szia! Az lenne a kérdésem hogy hány fokon sütötted a tortát?
Köszi szépen :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena