2010. november 14.

Konyakos-kávétorta

Ez a süti ajándékba készült,remélem ízlett! A piskótáját egy kis maradék glazúrral tettem izgalmasabbá, de ez természetesen csokidarabokkal is helyettesíthető. A krém egy egyszerű tejszínes kávé krém egy kupica konyakkal megbolondítva.
Hozzávalók: a piskótához:
  • 3 tojás
  • 2 ek. víz
  • 5 ek. cukor
  • 5 ek. liszt
  • kb 3 ek. csoki glazúr
  • 1/2 tk sütőpor
  • csipet só
A krémhez:
  • 4 dl tejszín
  • 3 ek. porcukor
  • 3-4 ek. konyak
  • 1 tk kávé granulátum
  • 1 kis tasak (oetker)étkezési zselatin
A dekorációhoz:
  • 50-50 g fehér- és étcsoki
  • pár kávészem
  • csoki glazúr (recept: itt)
Továbbá kb. 2 dl erős tejeskávé

A piskótához a tojásfehérjét a vízzel és sóval verjük kemény habbá. Adjuk hozzá a cukrot, majd a tojássárgákat is, közben folyamatosan verjük. Adjuk hozzá a megolvasztott glazúrt (helyette használhatunk étcsokit is).Szitáljuk bele a sütőporos lisztet majd öntsük sütőpapírral bélelt nagy alakú tepsire és kb. 15 perc alatt süssük készre.


Várjuk meg, amíg kihűl majd vágjuk 3 részre, illetve igazítsuk a formánkhoz.(Én püspökkenyér formát használtam.) A három keskeny piskóta közül válasszunk ki egyet, aminek a széleiből . vágjunk le 1-1 cm-et.Ezt itassuk át bőven tejeskávéval. Ez a kávés piskóta középre kerül majd. A krémhez a tejszínt verjük fel a cukorral, ízesítsük konyakkal és a pár csepp vízben feloldott kávéval. A zselatint oldjuk fel vízben,majd egy kis tejszínnel keverjük csomómentesre. Ezt keverjük a már ízesített krémbe. A csokidíszekhez a csokikat külön olvasszuk fel. Egy kis étcsokit csurgassunk egy sütőpapírra vagy fóliára,majd az étcsokira egy kis fehércsokit is. Egy kiskanál hátával kicsit kenjük szét,majd egy határozott mozdulattal húzzuk felfelé.hagyjuk megdermedni és emeljük le óvatosan a papírról.Na aki ezt megérti...Bocsi de nem tudom érthetően leírni,pedig nem nehéz megcsinálni. A püspökkenyérformát béleljük ki folpackkal. Az aljába tegyünk egy piskótát, majd kanalazzuk bele a krém felét.Középre helyezzük a kávéval itatott piskótát,majd jöhet rá a krém másik fele.Végül tegyük rá a 3. piskótát, hagyjuk pár órát dermedni.
Vegyük ki a hűtőből, borítsuk ki a formából, vegyük le a folpackot. Húzzuk át glazúrral vagy étcsokival és dekoráljuk.

14 comments:

Erinacea írta...

Hát én szívesen megkóstolnám, istenien néz ki!

Pocak Panna írta...

Ez valami gyönyörűséges! Mindig amikor azt hiszem, hogy már ennél szebbet nem látok itt a blogodon, akkor jön egy újabb remekmű!
Gyönyörű, művészi!!!

gesztenye írta...

Orsi!
Ez valami gyönyörű!
Kár, hogy nem készítettél a csokidíszről képet, amikor készült.
Szeretném megkérdezni, hogy mitől lett ilyen csodálatos egyenes a teteje, amikor nem krém volt alatta, hanem piskóta,?

Orsi írta...

KÖszönöm,nagyon kedvesek vagytok!

Gesztenye,lehet,hogy ez lesz majd a karácsonyi ajándékom, egy kis dekorációs gyorstalpaló sok-sok képpel.

Hát a piskóta az teljesen egyenes,ezen van egy szuperfényes glazúr,aminek a receptjét még nem árulhatom el,de annyit megsúgok,hogy a Kifőztük következő számát kell figyelni! ;)

gesztenye írta...

Orsi!

Köszi szépen, akkor már most alig várom a következő számot. Én sokféle dolgot kipróbáltam már, de ilyen szépet soha nem tudtam és azt hiszem nem is fogok készíteni.

duende írta...

Fantasztikus! :)

Bianka írta...

Mesés

Orsi írta...

Gesztenye,ugyan már! :)
Duende,Bianka,köszönöööm!

Névtelen írta...

Orsi,
ha előreláthatólag nem lesz formám, amibe tehetném összeállni, van esélyem összehozni ezt a tortát? A Krém alapjáraton lesz annyira sűrű, hogy megtartsa?
Köszi,
Bogi

Orsi írta...

Kedves Bogi!
Szerintem igen, csak nem lesz annyira dekoratív...
A krém először lágy, de a zselatin hűtő hatására tenni fogja a dolgát. Esetleg összerakod simán, aztán megpróbálhatod óvatosan körbevágni. Sok sikert,majd mesélj, hogy sikerült!

Névtelen írta...

"Összement" a tejszínhabom:( Lehet vele valamit kezdeni, vagy felejtős?
Bogi

Orsi írta...

Kuka :(
Múltkor én is 6 dl-t dobtam ki :/

Névtelen írta...

Na.:)
Tegnap minden elromlott, ami elromolhatott készítés közben. A tésztát kiszárítottam, a tejszínhab össze-/szétment, a csoki is csinált valamit, aminek a megnevezését nem tudom, de csúnya dolog volt tőle, és semmit nem lehetett kezdeni vele. Végül a két nagy, száraz lapot(amit csak vizes késsel és túl sok idővel tudtam vágni) meglocsoltam a krémből kivált lével, a "krémet" csakazértis rákentem, és olvasztottam másik csokit, az előbbit meg közben megettem. A "torta" kb fele annyira lett vastag, mint amennyire kellett volna, viszont az ünnepeltnek nagyon ízlett, szerinte kávés kind.rszelet hatású, tehát végeredményben lett hepiend. Majd egyszer az enyém is olyan szép lesz, mint a tiéd, Orsi:).
Bocsi a hosszú meséért.
Sok kemény tejszínhabot kívánok mindenkinek!
Bogi

Orsi írta...

:))))
Na de nagyon kreatívan megoldottad :))
Örülök hogy happyend lett a vége !

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena