2010. november 3.

A természet ajándéka-dióvajas bonbon

Ez a legeslegtermészetesebb és finomabb desszert, amit valaha csináltam.Csak dió,mazsola és jóféle csokoládé.Ennyi az egész. Ez a dióvaj akkor kezdődött,amikor Pocak Panna utasításai szerint mandulavajat csináltam. Elvarázsolva néztem,ahogy kezdett átalakulni a mandula...Tényleg,ez nekem valahol olyan hihetetlennek tűnik...na mindegy. Nekünk meg van egy csomó diónk,érdekelt,hogy ezzel működik-e a trükk. Neten próbáltam utánakeresni...vanni van,de legtöbben olajat is tesznek hozzá... De kérdem én,minek???A dióban rengeteg olaj van!!! És miután kipróbáltam,bizton állíthatom,hogy csak úgy szárazon is pár perc múlva dióvajat kapunk. Így első próbálkozásra kb egy maréknyi dióval dolgoztam,amiről aztán úgy gondoltam,hogy bonbonként fogja végezni.Így tettem hozzá egy kis maroknyi mazsolát is,melyet kissé feldaraboltam-ez adja az édességét. Uh már hallom is a többséget: mazsola fújjj! Tessék helyette puha aszalt cseresznyével,-meggyel-vagy -barackkal csinálni. Aztán a masszából négyszögletű formákat gyúrtam,majd nagyon finom étcsokoládéba mártottam,hagytam megdermedni.
Tehát szokásos értelembe vett recept nincs is.Az aprítógépbe(s kés)tegyünk annyi diót amennyit szeretnénk majd addig aprítsuk ,amíg egy sűrű massza állagot nem kapunk.Közben párszor állítsuk meg a gépet és az edény oldaláról kaparjuk le a masszát.Érdemes az aprítás előtt a diót jól megpirítani,így még egy plusz ízt adhatunk hozzá.Ezt aztán tovább is ízesíthetjük fahéjjal,narancshéjjal vagy amivel akarjuk.
Uh és milyen jó lesz szaloncukornak is!

17 comments:

Gál Edith írta...

Csak ennyit tudok mondani:
NAGYON NAGYON ÜGYES VAGY!!!!!!

Nelli írta...

Ez valami mennyei csemege lehet!:-)

Bianka írta...

Hű eszméletlen

Ildinyó írta...

Hűűű, anyám, ez nagyon jól hangzik!!! :)
Nekem jöhet mazsolával, barackkal, bármivel... :D

Kata írta...

Csak most bánom igazán, hogy milyen messze lakok tőled!:)

Kiskukta írta...

Ezért férjem odalenne, szerintem elkészítem. Köszi az ötletet!

Orsi írta...

Köszönöm szépen,tényleg finom!
Ildinyó,nagyon helyes!
Kata,most ne sajnáld,mert már nincs belőle egy sem.De találkozunk mi még!:))
Kiskukta,ha kipróbáltad számolj be,hogy hogy ízlett!

Anyatigris írta...

Nagyon guszta, tök ügyes vagy!:)

Pocak Panna írta...

Szia!

Nagyon jó ötlet dióból készíteni vajat! Én ugyanilyen bonbont találtam ki karácsonyi ajándéknak majd a családnak csak mandulavajjal! :-)
Gratula!

Csibe írta...

Nagyon-nagyon tetszik! Ügyes vaaagy!

Alexandra írta...

Nagyon jó ötlet, tetszik!
Gratulálok :)

Orsi írta...

Köszönöm mindenkinek!
POcak Panna,mandulavajjal is biztos nagyon jó lesz,annak sokkal semlegesebb íze van ,mint a diónak,jobban lehet az ízével játszadozni.

Mónika alias becca írta...

Szia Orsi! Kaptál tőlem egy díjat, majd nézz be hozzám érte! Üdv: becca
http://beccaesasutik.blogspot.com

Katarína Romana írta...

Aztamindenit :o) imádlak ezért a receptért, meg van az idei szaloncukor :o)

Orsi írta...

:)))
Igen nekem is...legalábbis az alapja.

Am. tetszik ám a blogod,ezelőtt még nem jártam nálad.Nagyon szépek a fényképeid!

Boldogbuldog írta...

Szia! Szuper ez a dióvajas recept. Gratulálok. Teljes hivatkozással beírtam az ötletedet és mindebből következően az elérhetőségedet a Paleolihletre. Remélem, hogy nem haragszol?! Szólj, ha gond. Még egyszer köszi az ötletet. BB

Orsi írta...

Köszönöm!
Megtiszteltetés! :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena