2011. január 23.

B. S. :Geometriai kompozíció

Újra a kedvenc kombináció: csoki-kávé. Ez már rossz nem lehet, de akkor is kimondom, hogy ez a desszert most csak középkategória...Aki ismer, az tudja, hogy utálom a pudingport. Jóóó nem rossz,de hát van annál jobb is, ráadásul a pudingpor mindig a könnyebbik utat jelenti-és tudjátok-én szeretek mindent úgy elbonyolítani,amennyire csak lehet. Az  élet bonyolult, hát akkor tegyünk rá még egy lapáttal...
Na de mostanában tényleg iszonyat bonyolult minden, úgyhogy nem volt erőm alapkrémet főzni...ennyit az elveimről. Lol.
Pudingfanok,ti meg kegyelmezzetek!
Amúgy a süti nagyon emlékeztet engem a gyerekkoromra, amikor anyukám gyakran sütött hasonló ízvilágú sütit.Ő persze fél óra alatt összedobta:diós piskóta, vajas kávékrém (pfujj) és csokimáz.Egyszerű volt és akkor még csúszott is...

A dekorációt azért kiemelném,igazából e miatt akartam csak sütni valamit,ugyanis művészetek órán szembejött velem Bortnyik Sándor:Geometria kompozíció c. festménye és igencsak befurakodott a fejembe...

Hozzávalók:
a piskótához:
  • 170 g porcukor
  • 170 g darált dió
  • 4 közepes egész tojás
  • 45 g liszt
  • 30 g olvasztott vaj
  • 130 g tojásfehérje
  • 20 g cukor
  • csipet só
Először is a tojásfehérjét a sóval és a 20 g cukorral verjük kemény habbá.A porcukrot a darált diót és az egész tojásokat keverjük össze, majd addig kavarjuk, amíg egy fényes,könnyed masszát nem kapunk. Szitáljuk bele a lisztet és adjuk hozzá az olvasztott vajat. Keverjük el alaposan majd kavarjuk hozzá a tojásfehérje habját.
Sütőpapírral bélelt 17x30-as tepsiben süssünk egyenként 4 lapot.8-10 perc alatt meg is sül egy lap.

a krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 8 dl tej
  • 8 ek. cukor
  • 3 dl tejszín
  • 10 dkg étcsoki
  • 1 kk instant kávépor
  • 50 g vaj
A csomagoláson előírt módon készítsük el a pudingot,keverjük bele a vajat.Felezzük el majd az egyik felébe tegyük az apróra vágott csokit,a másikba az instant kávét.Keverjük el alaposan,majd hagyjuk kihűlni.A tejszínt verjük kemény habbá, felezzük el, és keverjük bele a pudingokba.

a csoki ganache-hoz:
  • 10 dkg étcsoki
  • 1 dl tejszín
  • 15 g vaj
A csokit olvasszuk fel,a tejszínt melegítsük meg, majd öntsük rá a csokira és adjuk hozzá a szobahőmérsékletű vajat.Keverjük,amíg egy sima állagot nem kapunk.Hagyjuk kicsit vastagodni,ergo tegyük hűtőbe.

Kezdjünk rétegezni:egy lap, csokikrém fele, lap, kávékrém fele, lap, csokikrém, lap, kávékrém majd ganache.
Pihentessük legalább egy éjszakát.


16 comments:

Pocak Panna írta...

Gyönyörű a teteje, már azért megérte, de biztos vagyok benne, hogy az íze is nagyon kellemes (puding ide vagy oda)!

Bianka írta...

Ez tényleg csodás lehet és a teteje meg szépséges

Ottis írta...

Hát szerintem CSak finom lehet ez a süti, én a pudingot szeretem:-)És a teteje is nagyon szép!

Kata írta...

Orsikám, te olyan ügyes vagy!!! én sem szeretem a pudingport, de mindig nem kell kikerülni szerintem sem.

Erinacea írta...

Pudingpor ide vagy oda, én szívesen megkóstolnám, nagyon szép lett!

Csibe írta...

Nagggyon jó! Ügyes vagy!

Gál Edith írta...

Ez igen!!! Nagyon-nagyon ügyes vagy!!!! :)

Orsi írta...

Oh köszönömmm!
Ja amúgy tényleg nem rossz...mondhatni napról-napra egyre jobb! :);)

Andi/cuki írta...

Micsoda kreatívitás, gratulálok!:-))

Orsi írta...

Köszönöm! :)

Dolce Vita írta...

Ez gyönyörű lett! Köszönöm

Orsi írta...

Én is! :)

MKata írta...

Szia!

Nézz be hozzám, meglepetés vár!

Sütikuckó írta...

Nézz be hozzám, van számodra egy meglepetés.Sütikuckó

MKata írta...

Nézz be hozzám, mert meglepi vár! Itt találod:
http://amiketenfozok.blogspot.com/2011/01/kreativ-blogger-dij-mesitol.html
Puszi:
Kata

Kata írta...

Orsi, van itt a számodra valami:

http://katakonyha.blogspot.com/2011/01/dijak.html

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena