2011. április 9.

Pancake őrület


Iszonyat,hogy mennyire rabja lettem a pancake-nek. Már csak azért is,mert én alapjába véve nem vagyok nagy palacsintás,mondhatnám úgy is,hogy nálam a palacsinta az utolsók közt szerepelt a desszertek rangsorában...legalábbis idáig.
Ehhez képest mostanában majdnem minden héten palacsintát sütök,az amerikai fajtát.
A lavinát egyébként a Kifőztük indította el,mert az előző nemzetközi számba pancake-t vállaltam.Azóta nincs megállás.Mostmár pancaket is csak úgy érzésre sütök(értsd: no méricskélés),és azt kell mondjam egyre jobb pancakeket sütök.Közben rájöttem egy pár trükkre így változott egy kicsit a recept.Például mostmár mindig kerül bele joghurt vagy tejföl,ez csodát művel a palacsintával.
És hogy milyen egy jó pancake? Vastag és nagyon könnyű!Lényegében ,mint egy fantasztikus piskóta.És hogy lehet-e ezt még fokozni? De még mennyire! Még nem sikerült soha lefotóznom,úgyhogy inkább megmutatom kolléganő művét,íme.Mi csináltuk már fahéjasan és csokisan is.Hát komolyan...felér egy orgazmussal.
Na irány a konyha,én mondom szombat reggel és pancake...menyország! Megyek én is!

Hozzávalók:
  • 30 g vaj
  • 225 g liszt
  • 2 púpos teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál cukor
  • 3 dl tej
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál tejföl vagy joghurt
  • csipet só
  • vaj vagy olaj a sütéshez
Először is a vajat felolvasztjuk, majd félretesszük. A tojásokat felütjük és elkezdjük hozzáadagolni a lisztet,ha már nagyon sűrű lazítjuk tejjel majd újra lisztet keverünk hozzá.Hozzáadjuk a cukrot és a sütőport,majd a tejfölt vagy joghurtot is.Alaposan elkeverjük,de nem probléma,ha maradnak benne kisebb csomók.
Egyszerűbb megoldásként használhatunk turmixgépet, így minden hozzávalót a tartályba rakunk és összeturmixoljuk. Így a tészta adagolása is jóval egyszerűbb.
A masszából  felhevített  teflonserpenyőben süssünk kb. 4 cm átmérőjű palacsintákat. Ha a  palacsinta széle kezd megszilárdulni, és a felszínén megjelennek a buborékok,már fordíthatjuk is meg őket.

Tálaljuk mézzel,gyümölcsökkel, sűrű joghurttal, esetleg csokiöntettel vagy lekvárral.


1 comments:

atira írta...

Ez nagyon jó lehet !

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena