2011. április 4.

Sajttorta

A hétvégén megint engedtem magamnak 20 percet a konyhában.Bár eléggé spontán jött a dolog,mert most nem terveztem semmit sütni,de úgy látszik a fentvaló sem engedi hogy leálljak.Ott kezdődött,hogy anyu hozott a lidlből egy doboz krémes tehéntúrót.Én múlt héten nagyon kívántam a sajttortát,kerestem is hozzá  ricottát de pont nem volt a Sparban,aztán elfelejtődött...Aztán amikor anyu hazaérkezett a túróval na mondom oké akkor sajttorta lesz.Erre kitalálta,hogy ő rétest akar sütni, dehát én nyertem.
Amúgy az előző sajttortámból indultam ki,kicsit féltem,hogy ezzel a fajta túróval milyen lesz,de abszolút jó lett.
Igaz egy kicsit lapos lett mert a normál méretű tortaformában sütöttem,de egye fene jó ez úgy is.
A meggyet meg kifejezetten ajánlom hozzá.

Hozzávalók:
  • 20 dkg darált keksz
  • 10 dkg vaj olvasztva
  • 1 citrom héja
  • 500 g krémtúró(lidl)
  • 450 g natúr joghurt
  • 2 tojás
  • 7-8 ek. cukor(kóstolj!)
  • 1 vaníliarúd
  • kb 30 dkg fagyasztott meggy
  • 5 ek cukor
  • 1/2 citrom leve
  • 1 ek keményítő vagy vaníliás pudingpor
A kekszet a vajjal és a citrom lereszelt héjával összekeverjük majd a tortaformába lapogatjuk.10 percet sütjük,majd hagyjuk kihűlni.A joghurtot szűrőbe tesszük és hagyjuk hogy kicsöpögjön belőle a savó. Ez egy jó két óra legalább.
A sűrű joghurtot összekeverjük a túrókrémmel majd a cukorral.Annyi cukor kell bele csak,hogy éppen édes legyen,nem kell túlzásba  vinni. Főleg hogy ez a torta már majdnem diétásnak mondható.Üssük bele a tojásokat egyenként és kavarjuk el alaposan.Tegyük bele a vanília magokat is,majd öntsük a kekszre és süssük kb. fél órát.Addig kell sütni,amíg csak a közepe rezeg egy picit.
Közben a meggy szószhoz öntsünk kb. fél liter vizet egy lábosba ,tegyük bele a cukrot és lassú tűzön kezdjük forralni.Adjuk hozzá a fagyasztott meggyet,majd ízesítsük citromlével.A keményítőt egy kis hideg vízben oldjuk fel,majd keverjük a meggy szószhoz.Forraljuk még pár percig,majd hagyjuk kihűlni.

2 comments:

Gál Edith írta...

Mi is nagyon szeretjük :)

Bianka írta...

Fenséges, nagyon guszta

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena