2011. június 12.

A 70-es torta és élmények


Aki követi Fb. oldalamat tudhatja,hogy egy hetet Erdélyben töltöttem. Meglepiből mentem,nagypapám szülinapjára,aki 70. évét töltötte.
Az első két nap csak sütéssel és főzéssel telt.Nagymamám szokásához híven 5 fogásos ebéddel(+5 féle süti) várta a vendégeket,úgyhogy nem unatkoztunk. A tortát cakkumpakk én vállaltam.Volt bennem egy jó nagy adag bizonyítási vágy,hiszen a tágabb családnak is meg akartam mutatni,hogy nem csupán heppből akarok cukrász lenni. A torta végül elég jó lett, ők meg nem igazán firtatták hogy miért nem orvos/ügyvéd leszek.

2 napot Szentgyörgyön voltam,és most volt időm bejárni a várost,ami hihetetlenül szép lett.Komolyan rég láttam ilyen szép várost...és bár a szülővárosom,de tényleg nem vagyok elfogult. Természetesen lecsekkoltam az Áriát is,ami igazából semmit nem változott. A nagy meleg miatt csak fagyiztunk,végigkóstoltam egy csomó fagyit.Még mindig ugyanolyan édesek, de most kifejezetten kiéreztem a házi tejszín ízét is. Nekem ez annyira nem jött be,de a házi termékek használata azért dicséretes dolog.

A piac is iszonyat jó,olyan illatok vannak,hogy az ember beleszédül. Pl. a  román paradicsom annyira finom,hogy ahhoz képest a magyar konkrétan ehetetlen.Tegnap felvágtam magamnak egy paradicsomot és nem bírtam megenni...úgyhogy most itt szenvedek. :S Kérdem én,román paradicsomot miért nem hoznak Mo-ra?


Na de ennyit az élményekről,térjünk a lényegre.Csokitorta lett. Itthon megcsináltam a macaronokat és vittem magammal a hőmérőt(a glazúrhoz). Szerintem a társaságból nem sokan tudták mi az a macaron...pedig ha tudták volna mennyit kínlódtam velük.Na mindegy.
A belsejébe nagy adag csokimousse és mogyorókrém került. Dekorációt nem bonyolítottam túl,szerintem már maga a glazúr is elég dekoratív.
Állaga tökéletes lett,egyáltalán nem volt édes,meg voltam vele elégedve.
Külön receptet nem írok,mert külön-külön minden recept fent van már a blogon.
 /Fényképekért bocsi,mindent csak kutyafuttában,autoval lőttem :s /

Hozzávalók:

1 comments:

Pocak Panna írta...

Meg kell mondjam, hogy ez a torta olyan gyönyörű, hogy megolvasztotta az én kemény paleo szívem is és ... hát mondanom se kell ezzel álmodtam! :-))

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena