2011. szeptember 5.

Ananász torta

Most egy nagyon házias torta fog következni. Az ananász nem tartozik a kedvenc gyümölcseim közé,de amikor Erdélyben megkóstoltam ezt a tortát,akkor azt mondtam,hogy igen,ezt itthon is meg fogom csinálni. A savanykás ananásztól igazán frissítően hat, így olyan nyárias hangulatot áraszt az egész.Összedobni se egy nagy etwas és mégis torta.Azt hiszem néha jól jönnek az ilyen receptek is.


Hozzávalók:
a piskótához

  • 4 db tojás
  • 2 ek. víz
  • 6 ek liszt átszitálva
  • 6 ek cukor
  • csipet só
  • 1 kk.sütőpor
  • 1 citrom héja
a krémhez:
  • 1 doboz ananász konzerv
  • 2 tojássárgája
  • 1 dl tej
  • 10 dkg cukor
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál keményítő
  • 5 dl tejszín
  • 3 ek porcukor
  • 1 kk zselatin feloldva

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk.A fehérjét csipet sóval és 2 ek. cukorral kemény habbá verjük.A tojássárgát először a vízzel,majd a maradék cukorral és citromhéjjal fehéredésig keverjük. Ehhez hozzászitáljuk a lisztet és a sütőport.A végén a tojás habjával lazítjuk.Előkészített 20 cm-es tortaformában sütjük.
A krémhez a tojássárgát ,a cukrot, a lisztet és a keményítőt csomómentesre kavarjuk,majd több részletben hozzáöntjük a konzerv lecsepegtetett levét(kb 2 dl) és a tejet.Ezt lassú tűzön,folyamatos kevergetés mellett alaposan besűrítjük. A krém felületére folpackot nyomkodunk,hogy ne bőrözzön.Félre tesszük míg teljesen kihűl,majd hozzáadjuk a kockára vágott ananászt is. Közben a tejszínt a zselatinnal és kb. 3ek porcukorral kemény habbá verjük.Ebből 2 dl-nyit a krémbe keverünk,a többit a torta oldalára kenjük majd.A piskótát kétfelé vágjuk,megtöltjük a krémmel majd az oldalát és tetejét rusztikusan bevonjuk tejszínnel.Tücsökbogár ananász chipszével díszítettem.

4 comments:

Colors in the Kitchen írta...

én sem vagyok nagy ananász kedvelő. tuti erdélyben nem voltak jó darabok anno :)) ezt a tortát viszont szívesen megkóstolnám annyira jól néz ki!

Gerdi írta...

Egy egyszerű és nagyszerű, nekem való recept:-) Férjem örülne neki, ő ananászrajongó.

Pocak Panna írta...

Én viszont oda vagyok és vissza a finom édes ananászokért, úgyhogy ezt ki fogom próbálni! Hummingbird cake-ről Te már hallottál? Nézz utána, banános-ananászos déli állambeli süti (USA), de nagyon jól hangzik!
Szép a fotó!

Orsi írta...

PP,nem hallottam még róla,de megnézem.
Köffi. :)

A blogon megjelenő összes tartalom szerzői jogi védelem alatt áll.. Üzemeltető: Blogger.

© Kiskanál, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena